23
شنبه 28 خرداد 1401
شماره 8522
اندیشه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
در ادامه یادداشت قبلی که در تاریخ شنبه۲۱ خردادماه به چاپ رسید، برابر روایت رهبر معظم انقلاب و قرائت معظم‌له مبتنی بر معارف ناب قرآنی به دلالت‌های نسل تمدن‌ساز پرداخته شد، در بخش دوم به تبیین مصادیق نسل تمدن‌ساز با دو رویکرد ایجابی و سلبی اشاره خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب در /1401/03/18در دیدار کارگزاران حج بیان فرمودند: «الان مشکلات بشر «نه فقط مشکلات مسلمان‌ها» در دنیا از چیست؟
گفتمان اسلام
شهید آیت‌الله س0ید محمد بهشتی: نام نظام سیاسی در قانون اساسی جمهوری اسلامی چیست؟ اسم آن را چه نوع نظامی بگذاریم؟

عقب‌گرد به لوگوس یا میتوس

درنگی بر مفهوم ارتجاع که با پویایی همخوانی ندارد
اندیشه سیاسی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام‌خمینی ره فرمودند: «نگذارید رده‌های ارتجاع در کشور نفوذ کنند و جاگیر بشوند. مرتجع یعنی چه؟
از پایداری انقلابی تا انقلاب پایدار

از پایداری انقلابی تا انقلاب پایدار

«رهبری» از اندیشه‌ها و مؤلفه‌های اصیلی است که از زمانی که خداوند سنت آن را جاری کرده، در ایدئولوژی‌ها و مکاتب گوناگون سیاسی مورد‌بحث و مناقشه قرار گرفته است.
سرزمین مقدس
سرزمین مقدس
«گرافیک‌ناول» اصطلاحی است که درباره کتاب‌های مصور و حاوی داستان بلند به‌کار می‌رود. کتاب «سرزمین مقدس» اثری از گی‌دولیل، کارتونیست مشهور کانادایی، روایتی مصور است از یک سال زندگی در فلسطین که با همین سبک گرافیک‌ناول تالیف شده است.
PDF اندیشه
کوتاه اندیشه
فرشاد مهدی‌پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب نماینده ولی فقیه در مؤسسه و روزنامه اطلاعات طی یادداشتی با عنوان «حکمت یک حکم» در بخش دیگران سایت Khamenei.ir به تحلیل پیام رهبر انقلاب پرداختند.