• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 28 خرداد 1401
کد مطلب : 163590
+
-

رئیس‌جمهور با طرح احیای زاینده‌رود به اصفهان رفت

رئیسی: ما به قلب مشکلات می‌زنیم

دولت
رئیسی: ما به قلب مشکلات می‌زنیم

 بیست‌وپنجمین سفر استانی رئیس‌جمهور به مقصد اصفهان درک میدانی سیدابراهیم رئیسی از حداقل 5معضل و بحران این استان را به‌همراه داشت. اعتراضات آبی پاییز سال گذشته کشاورزان اصفهانی در بستر خشک زاینده‌رود یکی از دستورکارهای مهم دولت سیزدهم در همان نخستین هفته‌های شروع به کارش را آشکار کرده بود. او در سفر پنجشنبه 26خرداد به اصفهان نخستین برنامه و حضور میدانی خود را به بازدید از زاینده‌رود و تالاب گاوخونی اختصاص داد. رئیسی در بدو ورود به استان اصفهان با بالگرد از بخش‌هایی از رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی دیدن کرد. او همچنین با حضور در روستای قلعه‌بالا در حاشیه زاینده‌رود از نزدیک با کشاورزان و اهالی این منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش همشهری، رئیس‌جمهور در جریان برنامه‌ها و ملاقات‌های کاری سفر اصفهان از نزدیک در جریان گلایه‌های مردم و توضیحات مسئولان استانی درخصوص زاینده‌رود خشکیده، ریزگردها، نرخ بیکاری بالاتر از متوسط کشوری، کشاورزی نیمه‌تعطیل استان و فرونشست شدید زمین قرار گرفت. نمایندگان استانی در جلسه شورای اداری استان اصفهان صراحتا به رئیس‌جمهور اعلام کردند با انتقال آب زاینده‌رود به سایر حوزه‌های آبی، این رودخانه عملا تبدیل به یک «کانال فصلی» شده است. ناصر موسوی‌لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان اصفهان می‌گفت :  « زمانی اصفهان را با زاینده‌رود پرآب، شغل‌های بی‌شمار و صنایع پویا و گردشگری می‌شناختیم، اما اکنون حال این روزهای این استان خوب نیست.»

طرح‌های ناتمام از دهه60
اظهارات رئیس‌جمهور در دیدار با قشرهای مختلف مردم اصفهان، نخبگان و شورای استان در عین ریشه‌یابی این مشکلات وعده حل آنها را نیز می‌داد. رئیسی در سخنان متعددی به رقم بالای پروژه‌های نیمه‌تمام این استان از دهه1360 تاکنون اشاره داشت و گفت: «متأسفانه طرح‌های نیمه‌تمامی در این استان هست که اجرای آنها از دهه۶۰ آغاز شده است. باید بررسی کرد که چرا طرح‌هایی از دهه۶۰ تاکنون در اینجا نیمه تمام مانده و همچنان بسامان نرسیده است. این ازجمله مسائلی است که مردم را رنج می‌دهد.»
رئیس‌جمهور روز جمعه نیز در مراسم اجتماع مردمی هسته‌های جهاد و پیشرفت در حسینیه جماران تهران به همین مسئله اشاره داشت و گفت: «بعضی فرایندها موجب مشکلات جدی برای مردم شده، آنها را ناامید می‌کند و کارها را به تعویق می‌اندازد. برخی از کارشناسان معتقدند به میزان 50سال در کشور پروژه ناتمام وجود دارد که تنها یک حرکت و نگاه جهادی و نیروی تحول‌خواه می‌تواند آن را سامان دهد.» رئیسی در نشست نخبگان استان اصفهان با بیان اینکه هر طرح و راهکاری برای رفع مشکل آب استان اصفهان و کشور که بتواند دغدغه مردم را برطرف کند، حتما مورد توجه دولت قرار خواهد گرفت و از کنار هیچ پیشنهادی بدون توجه عبور نخواهیم کرد، تصریح داشت: مرام دولت مردمی عبور از کنار مشکلات نیست. برخی به بنده پیشنهاد دادند که زمانی به اصفهان سفر کنم که در زاینده‌رود آب جاری باشد، اما بنده تأکید کردم که اتفاقا در زمانی به استان سفر می‌کنم که مردم با مشکلات‌شان درگیر هستند تا از نزدیک ببینم و بدانم که بر مردم چه می‌گذرد. او در جمع مردم اصفهان تأکید کرد: بعضی مسئولین از کنار مشکلات عبور می‌کنند ولی ما به قلب مشکلات می‌زنیم و ان‌شاءالله آنها را حل می‌کنیم.
رئیسی در بخش دیگری از ارزیابی‌های خود در سفر اصفهان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی همه ما را رنج می‌دهد، گفت: همین امروز گزارشی از وضعیت مناطق حاشیه‌ای اصفهان به‌دست من رسید که بسیار بنده را متاثر کرد. آسیب‌های اجتماعی و به‌خصوص فقر، فساد و تبعاتی که بستر بروز آسیب‌های اجتماعی هستند به‌هیچ‌وجه زیبنده نظام و کشور ما نیستند و باید نسبت به رفع آنها همت کرد.

امروز؛ ادامه سفر استانی در تهران
رئیس‌جمهور در خلال سفرهای استانی خارج از تهران، سرکشی‌های خود به شهرستان‌های استان تهران را نیز طی چند نوبت در دستور کار خود قرار داده است. بر این اساس سفر استانی تهران یک‌روزه نبوده و طی چند هفته با فواصل زمانی در حال انجام است. سیدابراهیم رئیسی در ادامه این بخش از سفرهای استانی خود به شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک سفر می‌کند. رئیسی پیش از این سفر، به شهرستان‌های پردیس، شهریار، ملارد و قدس سفر داشته و در فرصت‌های آتی به سایر شهرستان‌های استان‌ تهران نیز سفر خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید