• چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
  • الأرْبِعَاء 16 شوال 1443
  • 2022 May 18

صفر تا صد شیوه جدید فروش خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تغییر سبک قرعه‌کشی خودرو در سامانه یکپارچه خبر داد. طبق اعلام منوچهر منطقی، از این پس در قالب سامانه یکپارچه فروش، قرعه‌کشی خودرو هر 3ماه یک‌بار انجام می‌شود. به‌گفته او در هر دوره 3ماهه بین 200تا 300هزار خودرو عرضه خواهد شد.به گزارش همشهری، عرضه قطره‌چکانی خودروهای داخلی جو بازار را ملتهب و خود زمینه افزایش قیمت را فراهم کرده است. تاکنون در هر دوره قرعه‌کشی به‌طور معمول چند میلیون نفر شرکت می‌کردند اما تعداد خودرو‌های عرضه شده صرفا به چند ده‌هزار خودرو محدود بود. وزارت صنعت برای تغییر شرایط بازار، برنامه جدیدی را برای ثبت نام و فروش خودروهای صفر کیلومتر تدوین کرده است. بر همین اساس از دیروز سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز به‌کار کرد. قرار است دراین سامانه روش عرضه خودرو تغییر کند تا میزان التهاب در بازار به‌دلیل نحوه عرضه کاهش یابد.

خداحافظی بیمارستان‌ها با بخش کرونا

«تمام شد. این بخش دیگر هیچ بیمار کرونایی ندارد.» این را یکی از کارکنان نظافت و ضدعفونی بیمارستان شهدای یافت‌آباد می‌گوید و در شیشه‌ای بخش کووید - 19بیمارستان را می‌بندد.

چرا اردیبهشت‌ماه 1401 آبان‌ماه 1398نشد؟

پروژه ناامن‌سازی و ایجاد اغتشاش در کشور شکست خورد. امروز با قاطعیت می‌توان این گزاره را بیان کرد که آنچه در آبان ۹۸ و پس از اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت در برخی نقاط کشور به‌وقوع پیوست در اردیبهشت امسال و پس از اجرایی شدن طرح اصلاح قیمت‌ها تکرار نشد.

شانتاژهایی که دیگر جواب نمی‌دهد

مقام‌های کاخ‌سفید کماکان در مواضع آشکار خود، ایران را مسئول ایجاد وقفه در مذاکرات وین دانسته و عبور از موانع موجود را در گروی تصمیم‌گیری ایران در قبال موارد اختلافی قلمداد می‌کنند! این القاگری ناشیانه در حالی صورت می‌گیرد که در حوزه دیپلماسی پنهان، مقام‌های آمریکایی شدیدا

مادری با غم غربت 40هزار فرزند!

نگاهی کوتاه به فعالیت‌های «بهجت افراز» که تا روزهای پایانی عمرش همراه خانواده‌های اسیران و مفقودان بود
اداره اسرا و مفقودین هلال‌احمر نامی آشنا برای خانواده‌هایی بود که در طول 8سال دفاع‌مقدس به‌دنبال نام و نشانی از فرزندان و همسرانشان بودند. تاریخ تشکیل این اداره که با نام «اداره جست‌وجو و بازپیوند خانواده» معاونت امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر فعالیت خود را شروع کرد، به سال 1359برمی‌گردد؛ همان سالی که جنگ تحمیلی شروع شد.

شهر آفتاب؛ آماده میزبانی از نمایشگاه‌های بزرگ

با وجود اینکه شهرداری و شورای شهر بر انتخاب «شهر آفتاب» برای مراسم سالانه نمایشگاه کتاب تأکید می‌کردند، نمایشگاه امسال باز هم به مصلی رسید. طبیعی است که بحران اقتصادی و گرانی‌های بازار مشتریان کتاب‌ها را کمتر می‌کند. شاید به همین دلیل برگزاری نمایشگاه پرمخاطب کتاب در میانه شهر باعث ترافیکی شدید نشد. قبلا هم مشکلات گوناگون بر فروش کتاب تأثیر گذاشته بود، ولی حالا بعد از 2سال از شیوع کرونا و زمانی که تعداد درگذشتگان روزانه یک‌رقمی شده است، نمایشگاه دوباره در شبستان مصلی و چادر‌های درون حیاط، برپا شده است. عده‌ای از ناشران شرکت نکردند و بخش زیادی از حاضران هم مؤسسات کنکوری و دانشگاهی بودند.

‌نیمی از ایران، درگیر ریزگرد

‌آن‌طور که اطلاعات سازمان هواشناسی نشان می‌دهد روز گذشته 16استان کشور با پدیده گرد و خاک و ریزگرد مواجه بودند که این شرایط هشدار سطح نارنجی را در این استان‌ها رقم زد؛ خوزستان، ایلام، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، لرستان، همدان، مرکزی، قم، یزد، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، البرز و تهران سه‌شنبه _27اردیبهشت_ شاهد بروز گردوغبار بودند.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

سهام عدالت جاماندگان امسال تخصیص می‌یابد

آن دسته از کسانی که مشمول دریافت سهام عدالت بوده و به هر دلیلی این سهام به آنها تخصیص نیافته، طبق تکلیف قانون بودجه 1401باید در سال‌جاری سهام خود را دریافت کنند؛ اما آنگونه که رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید: هنوز سازوکار و نوع سهام قابل تخصیص به این افراد مشخص نشده است. به گزارش همشهری، حسین قربان‌زاده، دیروز در نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران، به خبرنگاران گفت: ارزش سهام باقی‌مانده دولت برای واگذاری به جاماندگان سهام عدالت کافی نیست و دولت کار سختی برای ایجاد یک پرتفوی سبدسهام مناسب برای تخصیص به این افراد دارد

آماری جالب از ساماندهی مشاغل در تهران

با کودکان در جست‌وجوی یار مهربان

جنگ اوکراین و سختی تأمین گندم

دام تور اطلاعاتی به جای گردشگری