03
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
شماره 8499
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای همه گروه‌هاست و بر این اساس هوای ۲۵ ایستگاه در وضعیت قرمز قرار دارد.
اگر مالکان باغات اقدام به تخریب باغ کنند نه‌تنها برابر ماده ۴ با مالک برخورد می‌شود، بلکه مالک باید باغ را مجددا احیا کند.
حمل و نقل
تعیین نرخ کرایه حمل‌ونقل درون‌شهری وظیفه ذاتی شورای شهر تهران است؛ کلیدواژه‌ای که پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران در واکنش به دستور ابطال افزایش 25درصدی کرایه حمل‌ونقل عمومی توسط معاون اول رئیس‌جمهور، استفاده کرد.
گردوغبارهای وارداتی، سالانه آسیب‌های فراوانی به مبلمان شهری، دیوارنگاره‌ها، تجهیزات ترافیکی و سایر المان‌های شهر وارد می‌کنند

خسارت 7هزار میلیاردی تهران از مهاجمان ریز

گزارش
آلودگی هوا نه‌تنها سلامت شهروندان، بلکه سلامت شهر را هم تهدید می‌کند؛ موضوعی که کمتر موردتوجه قرار گرفته، اما واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. در این بین، برآوردها و نه ارزیابی‌های دقیق نشان می‌دهد که تهران از نظر تجهیزات و مبلمان شهری، سالانه بیش از 6هزار میلیارد تومان از وجود گردوغبارهای وارداتی یا تولید شده مربوط به کارخانجات اطراف پایتخت مثل معادن شن، ماسه و دشت‌های شهریار و ملارد، خسارت می‌بیند. این رقم در سال 1395طبق بررسی‌های مرکز مطالعات شهرداری و گروه محیط‌زیست دانشگاه تهران، حدود 1100میلیارد تومان برآورد شده بود که دلار قیمتی نزدیک به 3700تومان داشت، اما اکنون دلار قیمتی حدود 25500تومان دارد و اگر با چنین شاخصی نسبت گرفته شود به رقمی بیش از 7هزار میلیارد تومان می‌رسیم.