12
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
شماره 8499
شهر-۲
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پایان تابستان، شروع کار موزه سیمان

گزارش2
اواخر سال گذشته بود که شهرداری تهران در تفاهمنامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی، شرکت بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، همکاری در اجرای طرح تأمین مسکن مورد نیاز پایتخت را پذیرفت و این پروژه را کلید زد. این اقدام در راستای «طرح نهضت ملی مسکن» دولت سیزدهم شروع شده است. در همین چارچوب قرار است امسال حداقل 120هزار واحد مسکونی در شهر تهران ساخته شود تا هم بخش زیادی از خانه‌های لرزان و فرسوده، نونوار شوند.
ویژه
تبدیل خانه اخوان ثالث به خانه موزه یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که شهرداری تهران با هدف حفظ بناهای تاریخی شخصیت‌های مهم تاریخی، فرهنگی، هنری، سیاسی در تهران انجام داده است.
سخنگوی شهرداری تهران از دستور علیرضا زاکانی برای افزایش حقوق اردیبهشت کارمندان قراردادی خبر داد.

شهر آفتاب؛ آماده میزبانی از نمایشگاه‌های بزرگ

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب: اکنون 40هزار مترمربع سالن در اختیار داریم که قابل افزایش است
گزارش
با وجود اینکه شهرداری و شورای شهر بر انتخاب «شهر آفتاب» برای مراسم سالانه نمایشگاه کتاب تأکید می‌کردند، نمایشگاه امسال باز هم به مصلی رسید. طبیعی است که بحران اقتصادی و گرانی‌های بازار مشتریان کتاب‌ها را کمتر می‌کند. شاید به همین دلیل برگزاری نمایشگاه پرمخاطب کتاب در میانه شهر باعث ترافیکی شدید نشد. قبلا هم مشکلات گوناگون بر فروش کتاب تأثیر گذاشته بود، ولی حالا بعد از 2سال از شیوع کرونا و زمانی که تعداد درگذشتگان روزانه یک‌رقمی شده است، نمایشگاه دوباره در شبستان مصلی و چادر‌های درون حیاط، برپا شده است. عده‌ای از ناشران شرکت نکردند و بخش زیادی از حاضران هم مؤسسات کنکوری و دانشگاهی بودند.