22
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
شماره 8499
ایثار و مقاومت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
کتاب «ام‌الاسراء» از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در 329صفحه چاپ و خاطرات بهجت افراز در 7بخش گردآوری شده است.
شهید حسین محمدی آرپاچایی در چهارم اسفند سال ۱۳۷۴ در خلخال اردبیل متولد شد. او که فرزند آخر خانواده بود، از کودکی علاقه زیادی به شهید حسین فهمیده داشت و همیشه از رشادت‌های او صحبت می‌کرد و دوست داشت راه او را ادامه بدهد.
مقاومت، صبر، ایثار و شهادت مفاهیم والایی در حماسه دفاع‌مقدس بود که با الگوگیری از حماسه کربلا توسط رزمندگان به حقیقت پیوست.
معرفی بازی
بازی «دوران افتخار» یکی از بهترین نمونه‌های اکشن تیراندازی در بین بازی‌های ایرانی است. بازی ساخته شرکت سپاسه فتح پارسه و درباره فردی است که عبدالرضا نام دارد و در سال‌های جنگ حضور فعالی داشته است.

مادری با غم غربت 40هزار فرزند!

نگاهی کوتاه به فعالیت‌های «بهجت افراز» که تا روزهای پایانی عمرش همراه خانواده‌های اسیران و مفقودان بود
گزارش
اداره اسرا و مفقودین هلال‌احمر نامی آشنا برای خانواده‌هایی بود که در طول 8سال دفاع‌مقدس به‌دنبال نام و نشانی از فرزندان و همسرانشان بودند. تاریخ تشکیل این اداره که با نام «اداره جست‌وجو و بازپیوند خانواده» معاونت امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر فعالیت خود را شروع کرد، به سال 1359برمی‌گردد؛ همان سالی که جنگ تحمیلی شروع شد.
برپایی کنگره ملی شهدای روحانی

برپایی کنگره ملی شهدای روحانی

اولین کنگره ملی ۴ هزار شهید روحانی کشور، چهارم خرداد امسال در مصلای نمازجمعه شهر قم برگزار خواهد شد.
فرمانده فراری
فرمانده فراری
دوستانش لقب ضدگلوله به او داده بودند. برای اینکه یک جای سالم در بدن نداشت. جسمش پر از تیر و ترکش‌هایی بود که از هر عملیات نصیبش می‌شد. با این حال هیچ وقت نه از درد گله کرد و نه به‌دلیل کثرت‌شان خانه‌نشین شد. هر بار که برای مداوا گذرش به بیمارستان می‌افتاد دوستانش مراقب بودند که بعد از بهبودی فرار نکند.
کتاب شعر
یوسف هدایتی در نخستین کتاب شعر دفاع‌مقدس آستارا با عنوان «زیر خاکی‌های عزیز درد استخوان گرفته‌اند» با وجود نداشتن تجربه از دوران دفاع‌مقدس با زبان ساده احساس و تخیل خود را در قالب شعر جاری کرده است.