05
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
شماره 8499
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
افزایش هزینه تجهیزات توانبخشی، این روزها هم بخش‌های مددکاری این مراکز و هم خانواده‌های نیازمند دریافت این خدمات را با مشکل روبه‌رو کرده است. این درحالی است که با وجود درخواست چندباره بهزیستی و هلال‌احمر، بیمه‌های پایه هزینه خدمات توانبخشی را پوشش نمی‌دهند.
براساس اعلام رئیس انجمن گوارش و کبد ایران، ابتلا به سرطان روده به‌دلیل مصرف زیاد فست فودها در ایران و سایر کشورها رو به افزایش است.
معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از آغاز معاینات پزشکی حجاج در برخی استان‌ها خبر داد و درباره وضعیت واکسیناسیون حجاج علیه کرونا و مننژیت، شرایط ارسال دارو به عربستان و... توضیح داد. طاهر درودی درباره اینکه کدام بیماران به حج امسال اعزام نمی‌شوند؟
در سال‌های ۹۵ و ۹۶ شاهد کاهش ۴۰ هزار تولد و در سال ٩٧ نیز جمعیت کشور با کاهش 120 هزار تولد مواجه بودیم که یکی از مهم‌ترین گزارش‌های موالید منفی در طول تاریخ کشور به شمار می‌رود.

ایران در چالش رشد جمعیت

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به فرزند‌آوری خانواده‌ها کمک می‌کند
گزارش
در هفته جمعیت، مسئولان و متولیان این حوزه تلاش می‌کنند مردم را نسبت به موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری آگاه‌تر کنند. با توجه به اینکه جمعیت ایران به سالمندی نزدیک شده، یکی از نگرانی‌هایی که در این‌باره رصد می‌شود و درباره آن اقداماتی صورت گرفته ناباروری و حمایت از مادران باردار است.

شرایط امسال خاص است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به تداوم خشونت فیزیکی معلمان علیه دانش‌آموزان واکنش نشان داد.
عدد خبر/ 235 هزار
235 هزار غیرایرانی در گروه سنی 9تا 30سال در هفته‌های اخیر در کشور، واکسن سرخک دریافت کرده‌اند و حالا بیماری تحت کنترل است.