14
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
شماره 8499
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو وضعیت تبخیر آب در حوضه‌های آبریز اصلی و فرعی کشور برای این هفته و هفته منتهی به ۶خردادماه پیش‌بینی کرد که بر این اساس هفته آینده میزان تبخیر در برخی حوضه‌ها‌ بیشتر خواهد شد.
درآمد حاصل از زراعت چوب در 12ماه اخیر ۳۰۰میلیارد تومان بوده است.
141 تالاب دارای ارزش اکولوژیکی با وسعت بیش از 3میلیون هکتار در کشور شناسایی شده که از این تعداد ۲۵تالاب در رامسر سایت ثبت‌شده در کنوانسیون رامسر وجود دارد.
گردشگری
مالزی در رؤیای بازگشت به بازار هدف طلایی گردشگری ایران پس از حدود نزدیک به 2دهه از مرگ بازار سنتی گردشگری خود در ایران است.

تطابق با تغییر اقلیم برای حفظ امنیت غذایی

دفتر تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست: تا سال 2030 بهره‌وری تولید 90درصد محصولات غذایی کاهش می‌یابد
گزارش
آنچه بیشتر از جنگ‌های منطقه‌ای، معادلات سیاسی را در تامین امنیت غذایی تغییر می‌دهد، روند افزایشی تأثیر تغییرات اقلیمی است. کشورها به‌منظور افزایش امنیت غذایی روش‌های مختلفی را دنبال می‌کنند. میزان تطابق کشورها با پیامد‌های تغییر اقلیم نیز متفاوت است.

مرگ آرام در انتظار شیر باغ‌وحش ارم

مدیر باغ‌وحش ارم تهران خبر داد که ۲مهره گردن شیر شکسته است و به‌دلیل جلوگیری از عذاب کشیدن حیوان، احتمال مرگ آرام آن وجود دارد.
نقل‌قول‌خبر/ محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان
اقدامات ملی باید بر دیپلماسی گردوغبار و مذاکره با کشورهای همسایه متمرکز شود و طرح مقابله با کانون‌های داخلی گردوغبار و تامین حقابه تالاب‌ها، با توجه به ادامه خشکسالی، نباید مورد غفلت قرار گیرد.