• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160990
+
-

رئیس سازمان خصوصی‌سازی:

سهام عدالت جاماندگان امسال تخصیص می‌یابد

سهام عدالت
سهام عدالت جاماندگان امسال تخصیص می‌یابد

آن دسته از کسانی که مشمول دریافت سهام عدالت بوده و به هر دلیلی این سهام به آنها تخصیص نیافته، طبق تکلیف قانون بودجه 1401باید در سال‌جاری سهام خود را دریافت کنند؛ اما آنگونه که رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید: هنوز سازوکار و نوع سهام قابل تخصیص به این افراد مشخص نشده است.
به گزارش همشهری، حسین قربان‌زاده، دیروز در نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران، به خبرنگاران گفت: ارزش سهام باقی‌مانده دولت برای واگذاری به جاماندگان سهام عدالت کافی نیست و دولت کار سختی برای ایجاد یک پرتفوی (سبدسهام) مناسب برای تخصیص به این افراد دارد؛ اما طبق قانون بودجه، موظفیم تا پایان سال ۱۴۰۱ به تمام جاماندگان، سهام عدالت تخصیص دهیم. به‌گفته قربان‌زاده، هنوز مشخص نیست سهام این افراد مانند دوره قبل اختصاص داده شود یا به شکل دیگری، اما طبق قانون، ابتدا، جاماندگان 3دهک پایین یعنی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی سهام عدالت می‌گیرند و بعد نوبت به جاماندگان در سایر دهک‌های مشمول می‌رسد.

20سال خصوصی‌سازی در بوته نقد
حسین قربان‌زاده در ادامه این نشست جزئیات نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران را که قرار است با حضور پژوهشگران و چهره‌های نامدار جهانی از 31اردیبهشت تا سوم خردادماه 1401در سالن اجلاس سران برگزار ‌شود، ارائه داد. گفته‌های رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ نشان می‌دهد؛ سیاستگذار با برگزاری این رویداد به‌دنبال ارائه گزارش واقع‌بینانه از واگذاری‌های انجام شده، روشنگری افکار عمومی درباره خصوصی‌سازی، ایجاد اتفاق‌نظر میان دستگاه‌های مختلف، بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها، هم‌افزایی و تبادل‌نظر میان بخش خصوصی و دولتی و همچنین ترسیم چشم‌انداز و افق خصوصی‌سازی کشور با رویکرد جدید است. به‌گفته او، علاقه‌مندان با ثبت‌نام در سایت مربوط، به نشانی https://event.ipo.ir/ جواز حضور در این رویداد را دریافت می‌کنند.

تمرکز بر ارتقای بهره‌وری در واگذاری‌ها
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به پرسش همشهری مبنی بر اینکه آیا دستاوردهای احتمالی این رویداد بین‌المللی می‌تواند در ساختار خاص اقتصاد ایران مورداستفاده قرار بگیرد یا نه؟ گفت: در شرایط فعلی اقتصاد ایران و با توجه به شرایط خاص آن و حضور نهادهای مختلف در عرصه اقتصادی، هدف واگذاری‌ها باید ارتقای بهره‌وری و بیشینه کردن ثروت‌های ملی باشد از این‌رو در دوره جدید واگذاری‌ها، گرفتن اموال از دولت و سپردن آن به غیردولت نخواهد بود. حسین قربان‌زاده اعلام کرد: برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران، آغاز یک روند جدید در نگاه به امر خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران است و در جریان آن، از سامانه‌ای هم رونمایی می‌شود که همه جزئیات مربوط به واگذاری‌های انجام شده اعم از شیوه واگذاری، نحوه قیمت‌گذاری، پرداخت اقساط و... در دسترس بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت. به‌گفته قربان‌زاده، در پاویون پرتفوی فعلی دولت نیز، اطلاعات مربوط به دارایی‌های باقی‌مانده در سبد دولت که قابل‌واگذاری است در اختیار افراد قرار خواهد گرفت و حتی موارد خاص مانند واگذاری‌های سرخابی‌ها و موضوعات مرتبط با آن نیز بررسی خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید