08
چهار شنبه 28 اردیبهشت 1401
شماره 8499
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید.
شیوه‌ زندگی ما آدم‌های شهرنشین و مجموعه سنت‌ها، عادات، عقاید، ارزش‌ها و رفتارهایی که در جامعه به آن پایبند هستیم، نشانی از فرهنگ شهروندی ماست. اما نظری منصفانه به وضعیت موجود در شهرها و به‌طور خاص تهران، ما را با این واقعیت آشنا می‌کند که با فرهنگ صحیح و اصیل شهرنشینی فاصله‌ای محسوس داریم.
ولزی‌ها، هنرمند، دانشمند، نویسنده، فیلسوف، ریاضیدان، مورخ، فعال اجتماعی و کلا آدم مشهور دیگری جز راسل ندارند.
فرهنگ و زندگی
عصر جمعه‌ای که گذشت خبر مرگ خلیفه بن زاید آل‌نهیان، رئیس امارات متحده عربی در حالی مخابره شد که برج خلیفه بیش از خود خلیفه در جهان شهرت داشته و دارد.
می‌خواهم از یک‌نسبت بگویم؛ نسبتی میان یک‌شخص و یک‌شهر با اهالی‌اش؛ نسبتی که فصل مشترکش، شعر است و موسیقی که «خیام‌خوانی» نامش نهاده‌اند.
می‌دانی قصه چیست؛ اینکه ساحت‌های مختلف، نقش‌ها و وظیفه‌های مختلفی برای آدمی تعریف و تبیین می‌کند. اما اینها که گفتم یعنی چه؟

موزه، تنها جای نسخه‌های اصل

اول آخر
در دنیایی که در ابعاد مختلف جای بدلیجات است از رفتار‌های ساختگی گرفته تا پروفایل بزک‌کرده در شبکه‌های اجتماعی و نسخه‌های کپی شده در سینما و حتی معماری، «موزه» تنها جای باقی مانده برای نسخه‌های‌ اصل است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
تهران: ولفگانگ ونگنروت، رهبر ارکستر آلمانی که طی تعطیلات عید فطر به‌مدت 3شب به همراه ارکستر سمفونیک تهران به روی صحنه رفت، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره راهکارهایی صحبت کرد که می‌توان برای بهبود وضعیت ارکستر سمفونیک تهران به‌کار گرفت.