• یکشنبه 21 فروردین 1401
  • الأحَد 8 رمضان 1443
  • 2022 Apr 10

شلیک دروغ به سمت شهرداری

طی 3ماه اخیر، دست‌کم 7خبر دروغ و تهمت برای کم‌رنگ شدن خدمات و اقدامات به شهرداری تهران نسبت داده شده ‌است
دروغ را نقاب هدف‌شان قرار می‌دهند و با انتشار خبری مربوط به چند سال قبل یا پیوست کردن تصویر و ویدئویی به خبری غیرمرتبط، راه تخریب را در پیش می‌گیرند. به گزارش همشهری، این راهی است که برخی در پیش می‌گیرند و نهادی مانند شهرداری را که روزانه و به‌صورت مدوام به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند با اخبار غیرواقع و کذب، زیرسؤال می‌برند.
۱۳هزار حکم اجرا‌نشده مقابله با زمین‌خواری در کشور وجود دارد

کوه‌خواران مشغول کارند

طی دهه‌های اخیر با افزایش قیمت زمین، زمین‌خوارها به سمت منابع طبیعی ازجمله کوه، جنگل و ساحل رفته‌اند. شواهد ارسال‌شده به همشهری نشان می‌دهد، کوهستان‌خواری نیز پدیده جدیدی است که در سایه کوه‌خواری شکل گرفته و هر روز بر وسعت آن افزوده می‌شود.

پایان یک رابطه نامتوازن

بیستم فروردین ماه سال1359 بود که «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور مغموم آمریکا که در حل بحران گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا در تهران ناکام مانده بود، با صدور دستوری از قطع رابطه با ایران سخن گفت و در سخنانی اعلام کرد دیپلمات‌های ایرانی ۲۴ساعت فرصت دارند خاک آمریکا را ترک کنند.

ایلامی‌ها سهمی از سینما ندارند

ایلام تنها استان کشور است که مردم آن در کنار همه محرومیت‌ها، سالن مختص سینما، نگارخانه، پلاتو، مراکز آموزشی و هنری هم ندارند
ایلام گرچه از نظر مساحت در رتبه بیست‌ودوم قرار دارد، اما در همه دهه‌های اخیر با جمعیتی بین 500تا 600هزار نفر همیشه کم‌جمعیت‌ترین استان کشور نامیده شده است. کارشناسان دلیل این جمعیت پایین استان را محرومیت، کمبود امکانات، بیکاری و در نتیجه مهاجرت ایلامی‌ها به استان‌های دیگر و خارج از کشور می‌دانند؛ مهاجرتی که دامن همه قشرها ازجمله هنرمندان را گرفته است.

رونمایی از ۹دستاورد هسته‌ای با حضور رئیس‌جمهور

مراسم ویژه روز ملی فناوری هسته‌ای با حضور رئیس‌جمهور در نمایشگاه سازمان ملی انرژی اتمی و بازدید از دستاوردهای جدید دانشمندان ایرانی در حوزه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای برگزار و طی آن از ۹دستاورد جدید هسته‌ای کشور رونمایی شد.

راهنمای ویزیت خودرو در روزهای شلوغ

همیشه روزهای ابتدایی سال، مراکز معاینه فنی خودرو میزبان تعداد زیادی از مراجعان می‌شوند؛ مثل همین روزها که ازدحام و صف‌های طولانی در اغلب مراکز، به چشم می‌خورد.

چرا استقبال از دوز سوم کم است؟

میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا همچنان پایین است. براساس آمارهای رسمی، تا ظهر روز گذشته، 26میلیون و 494هزار و 155نفر دوز سوم واکسن کرونا تزریق کردند، این در حالی است که میزان تزریق دوز اول بیش از 64میلیون و دوز دوم بالای 57میلیون است.

66 درصد رشد تجارت خارجی با اوراسیا

خبرهای کوتاه/پژمان جمشیدی در «بخارست»

سرگیجه در واشنگتن

در همشهری آنلاین بخوانید