04
یکشنبه 21 فروردین 1401
شماره 8471
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با گذشت کمتر از 21روز از سال1401، دولت با هدف خنثی کردن شوک واردشده به قیمت کالاهای وارداتی در نظر دارد تا تصمیم نمایندگان مجلس را تعدیل کند و قرار است که سود بازرگانی و حقوق ورودی کالاها به‌صورت چشمگیر کاهش یابد.
خبر: مرتضی افقه، اقتصاددان می‌گوید: مشکل صندوق‌های بازنشستگی در ایران پارامتریک و ساختاری است و باید برای نجات آنها اقدامی جدی انجام شود.
چهره روز
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از اصلاح اعتبارسنجی وام‌های خُرد بدون ضامن با همکاری شرکت اعتبارسنجی ایرانیان، بانک مرکزی و شبکه بانکی خبر داده و می‌گوید: متأسفانه بسیاری از مردم رتبه‌ اعتباری ندارند یا در سال‌های گذشته بنا به دلایلی همچنان رتبه اعتباری پایینی دارند.

چرخش بازار کار، به سود درس‌خوان‌ها ،به زیان کشاورزان

سهم فارغ‌التحصیلان آموزش عالی از اشتغال موجود در بازار کار افزایش یافته،اما بخش کشاورزی قسمت قابل‌توجهی از شاغلان خود را از دست داده است
بازار کار
برآیند ورود و خروج بازار کار ایران در سال1400 نسبت به سال قبل منفی بوده و خلوت‌تر شده؛ اما درعین‌حال هم اتفاقات خوبی مانند افزایش تعداد شاغلان درس‌خوانده و پایین‌آمدن نرخ اشتغال ناقص رخ داده و هم برای سومین فصل متوالی، اتفاق نامطلوبی مانند کاهش قابل‌توجه شاغلان بخش کشاورزی تجربه شده است. به گزارش همشهری، بازار کار ایران در سال 1400به دلایل متعدد، نه‌تنها در حد برآورد سیاستگذاران ظاهر نشد، بلکه باوجود افزایش بیش از 721هزار نفری جمعیت در سن کار، حاضران این بازار اعم از شاغل و بیکار حدود 30هزار نفر نسبت به زمستان1399 کاهش پیدا کرد...