02
یکشنبه 21 فروردین 1401
شماره 8471
سیاست
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پایان یک رابطه نامتوازن

یادداشت
بیستم فروردین ماه سال1359 بود که «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور مغموم آمریکا که در حل بحران گروگانگیری اعضای سفارت آمریکا در تهران ناکام مانده بود، با صدور دستوری از قطع رابطه با ایران سخن گفت و در سخنانی اعلام کرد دیپلمات‌های ایرانی ۲۴ساعت فرصت دارند خاک آمریکا را ترک کنند.
ویژه
رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل ۲۲۰هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج‌فارس خبر داد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در تماس تلفنی درخصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله سوریه، تحولات در سرزمین‌های اشغالی و مذاکرات وین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
اقدام‌های تروریستی اخیر که در صحن مطهر امام‌رضا ع انجام شد، نشان از کینه و عنادی است که در گروه‌های تکفیری بروز و ظهور پیدا می‌کند.

رونمایی از ۹دستاورد هسته‌ای با حضور رئیس‌جمهور

رئیسی: در مذاکرات هسته‌ای حتی یک گام از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نخواهیم کرد
هسته‌ای
مراسم ویژه روز ملی فناوری هسته‌ای با حضور رئیس‌جمهور در نمایشگاه سازمان ملی انرژی اتمی و بازدید از دستاوردهای جدید دانشمندان ایرانی در حوزه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای برگزار و طی آن از ۹دستاورد جدید هسته‌ای کشور رونمایی شد.

سرگیجه در واشنگتن

فرافکنی‌ها و تناقض‌گویی‌ها پیرامون گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری‌اسلامی‌ایران و 1+4 ازسوی واشنگتن ادامه دارد و مقام‌های سیاسی این کشور همچنان درحال ایجاد مانع در مسیر تحقق «توافق خوب» در مذاکرات وین هستند.
به‌روزرسانی فهرست تحریمی تروریست‌های آمریکایی
وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای، فهرست تحریمی اشخاص آمریکایی دخیل در اقدام‌های تروریستی و ضدحقوق بشری را به‌روزرسانی کرد.
PDF سیاست
کوتاه سیاست
همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور، ویژه‌ کمک به آزادی زندانیان نیازمند، رهبر معظم‌ انقلاب اسلامی، مبلغ یک میلیارد تومان به این امر خداپسندانه اختصاص دادند.