14
یکشنبه 21 فروردین 1401
شماره 8471
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سازمان حفاظت محیط‌زیست در نامه‌ای به هیات وزیران و اشاره به این موضوع که طی مکاتبات متعددی خواستار لغو فوری مصوبه هیأت وزیران درخصوص تعویق استانداردهای آلایندگی وسایل نقلیه شده است، اعلام کرد؛ درخصوص درخواست سازمان حفاظت محیط‌زیست مبنی بر لغو مصوبه 18اسفند 1400، صادره از هیأت وزیران به اطلاع می‌رساند که این سازمان در دولت سیزدهم با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های ابلاغی معظم له در صیانت و حراست از محیط‌زیست کشور تأکید داشته و تلاش می‌کند ضمن توجه به واقعیت‌های کشور و تأمین منافع نسل فعلی، حافظ منافع نسل‌های آتی هم باشد.
تن از مواد مخرب لایه ازن در کشور به وسیله تجهیز و تغییر خط تولید ۱۳۷۸ واحد تولیدی و خدماتی حذف شد.
۱۳هزار حکم اجرا‌نشده مقابله با زمین‌خواری در کشور وجود دارد

کوه‌خواران مشغول کارند

بخش‌هایی از کوهستان ‌شمال تهران و دره‌ها در مسیر گلابدره ملک شخصی اعلام شد / مدیرکل منابع طبیعی استان تهران: مورد گلابدره را در دستور پیگیری قرار می‌دهیم
گزارش
طی دهه‌های اخیر با افزایش قیمت زمین، زمین‌خوارها به سمت منابع طبیعی ازجمله کوه، جنگل و ساحل رفته‌اند. شواهد ارسال‌شده به همشهری نشان می‌دهد، کوهستان‌خواری نیز پدیده جدیدی است که در سایه کوه‌خواری شکل گرفته و هر روز بر وسعت آن افزوده می‌شود.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
ساخت سد فینسک با پیگیری‌های مستمر نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های مردم نهاد به‌صورت موقت متوقف شد.