• چهار شنبه 12 شهریور 1399
  • الأرْبِعَاء 14 محرم 1442
  • 2020 Sep 02

بازی حقوقی با سنوات کارگران

برخی کارگران به همشهری می‌گویند سنوات پایان خدمتشان با روش‌های عجیبی از سوی کارفرما کاهش یافته است / حسین حبیبی، عضو هیأت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران: تعداد کارگرانی که به‌دلیل مسئله سنوات شکایت می‌کنند افزایش یافته است
«یه عمر کار کردیم تا بعد از بازنشستگی بتوانیم از مزایای سخت و زیان‌آور بودن کارمان استفاده کنیم. اما بازنشسته که شدیم گفتند یه بار سنوات‌تان را در سال‌های گذشته گرفته‌اید. پرسیدیم کی گرفتیم که خودمان نفهمیدیم؟»
رهبر‌معظم انقلاب با اشاره به فراگیر شدن مسئله آموزش مجازی:

موضوع عدالت آموزشی حساس‌تر از گذشته است

حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در ارتباط تصویری با وزیر، معاونان، مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش در سی‌و‌چهارمین اجلاس آموزش و پرورش، با تشکر صمیمانه از مردم برای عزاداری پر‌شور حسینی و حرکت عظیم معنوی همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، معلمان را «افسران سپاه پیشرفت کشور» خواندند و با تأکید بر ضرورت تربیت انسان‌های مؤمن، خردمند، اندیشمند، دانشمند و دارای اخلاق اسلامی در این دستگاه بسیار مهم گفتند: سند تحول آموزش و پرورش باید با تبیین صحیح و تنظیم و اجرای برنامه جامع عملیاتی، زمینه‌ساز پرورش چنین افرادی شود.
مدارس چگونه به‌کار خود ادامه می‌دهند؟

ضرورت توجه ‌به فضای نوین یادگیری

امسال 17روز زودتر و در 15شهریور مدارس باز می‌شوند.

تغییر نگاه مدیریت شهری به حضور زنان

شهر تهران و نحوه مدیریت آن الگوی رفتاری برای کل کشور است، بنابراین هر نوع تصمیم در مدیریت این شهر فراتر از حوزه سرزمینی تهران، ری و تجریش است.

شرط موفقیت طرح گشایش

شرایط کشور، شرایط پیچیده‌ای است.

رشد 2.5 برابری تعداد مدیران زن در شهرداری تهران

همه از توانمندی‌های بالای زنان می‌گویند؛ از باورهایی که طی 2دهه اخیر نسبت به ظرفیت‌ نیمی از جمعیت جامعه شکل گرفته است.

نقش پاریس و تهران در توافق سیاسی لبنان

به فاصله چند ساعت پس از توافق مهم احزاب سیاسی لبنان بر سر انتخاب «مصطفی ادیب» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور، امانوئل مکرون وارد بیروت شد؛ فردی که به‌نظر می‌رسد نقشی اساسی در توافق اخیر لبنانی‌ها داشته است.

وزیر‌خارجه سوئیس در راه ‌ایران

​​​​​​​وزارت خارجه سوئیس از سفر وزیر خارجه این کشور به ایران در هفته آتی خبر داد.

هم‌پیمانی‌کرونا و‌تحریم علیه اقتصاد ‌ایران

سرمایه‌های زیرزمینی