• دو شنبه 16 تیر 1399
  • الإثْنَيْن 15 ذی القعده 1441
  • 2020 Jul 06

آثار تحریم به روایت آمار

مرکز آمار ایران جزئیاتی از عملکرد بخش واقعی اقتصاد در بخش‌های اصلی شامل کشاورزی، صنعت و معدن، نفت و انرژی و همچنین خدمات در سال1398 را منتشر کرده که چهره‌ای واقعی از اثر منفی تحریم‌های یکجانبه آمریکا پس از خروج این کشور از برجام در ابتدای سال97 را نمایان می‌سازد.
یک هفته پس از جلسه شورای امنیت که به عرصه دفاع 14کشور دنیا از برجام و ایران تبدیل شد، مجلس عرصه محاکمه ظریف شد

زخم به سردار دیپلماسی

مجلس، دیروز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه را دعوت کرده بود که سخنانش را بشنود اما نمایندگان حرف‌هایش را نشنیدند و مذاکرات 5سال پیش را نبش قبر کردند.

دورنمای خاکستری اقتصاد ایران

دورنمای اقتصاد ایران دست‌کم تا زمان تشدید فشار تحریم‌ها و چالش ایجادشده در روابط خارجی کشور با دیگر کشورها و حکمفرمایی ویروس کرونا، با نرخ تورم بالا خاکستری است و اگر قرار باشد در این وضعیت خاکستری، سطح منازعات سیاسی داخلی در نتیجه رویکرد مجلس فعلی در ارتباط با دولت افزایش یابد و سیاست‌های اقتصادی جهت مهار نرخ تورم مخدوش شود، بعید نیست که این دورنمای اقتصاد ایران وضعیت بدتری را تجربه کند.

مجلس به جای تخریب قانون بگذارد

یکی از وظایفی که نمایندگان مجلس براساس قانون اساسی دارند نظارت بر عملکرد دولت و وزراست، ولی این عملکرد در راستای قوانینی است که آنها تصویب می‌کنند.

خطر استقرار فعالیت‌ درمانی در ساختمان‌ مسکونی

رویداد ناگوار انفجار کپسول‌های اکسیژن و آتش‌سوزی ناشی از آن در مرکز جراحی محدود سینا مهر شمیران و درگذشت جمعی از شهروندان در این ساختمان مایه اندوه بسیار شد.

روزگار خاکستری کارگران چهاردانگه

مرد میانسال زیر سایه روی مبل نیمدار نشسته، آرنج‌ها را تکیه داده، پشت سرش دروازه بزرگی است که به تاریکی مطلق می‌رسد؛ خیره به پیاده‌رو و خیابان خلوت.

عنایت بر بام محبوبیت

حادثه آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک سینا مهر که مرگ دردناک 19نفر را به همراه داشت هر چند دل مردم ایران را به درد آورد، اما حاشیه‌های غرورآفرینی هم داشت؛ از تلاش یکی از پزشکان کلینیک برای نجات یک بیمار تا دم مرگ گرفته تا ماجرای دستفروشی که با دیدن شعله‌های آتش، بساط دستفروشی خود را رها کرد و به دل آتش زد تا جان افراد گرفتار در کلینیک را نجات دهد.

مهمان‌ها در آزمایشگاه ،میزبان‌ها در زمین

بعد از سپری‌شدن یک 24ساعت عجیب‌وغریب و انتشار اخبار ضدونقیض، بالاخره تیم‌های استقلال و فولاد از رویارویی با 2حریف خود در هفته بیست‌وسوم لیگ‌برتر سر باز زدند.

رونمایی شهردار تهران از بیمه اجباری بناهای ناایمن