• دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
  • الإثْنَيْن 26 شعبان 1441
  • 2020 Apr 20

آزادی‌های بیشتری در راه است

در پی صدور بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه، سخنگوی این قوه از تشکیل هیأت‌های ویژه برای بررسی وضعیت زندانیان و امکان آزادی بخش قابل‌توجهی از آنها خبر داد - رئیس‌جمهور نیز از تمدید مرخصی زندانیان تا پایان اردیبهشت خبر داد
دستگاه قضایی یک گام دیگر برای حبس‌زدایی برداشته است؛ سخنگوی قوه قضاییه از دستور ریاست قوه قضاییه برای بررسی وضعیت زندانیان، شرایط و امکان آزادی آنها خبر داد.
مسئولان صنفی در گفت‌وگو با همشهری اعلام کردند

بازگشایی بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز

براساس مصوبات دیروز ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت واحدهای صنفی متوسط ریسک، مستقر در پاساژها و بازارهای مسقف، از امروز آغاز شده؛ اما فعالیت واحدهای پرخطر مستقر در این مراکز به نتایج بررسی‌های این ستاد تا 2هفته آینده موکول شد.

جایی برای تماشاگرها نیست

گالری‌های ایرانی در 2‌ماه گذشته عملا چیزی برای ارائه به دوستداران هنرهای تجسمی نداشته‌اند.

نیاز به ارتباط مادی با عناصر فرهنگی داریم

این روزها که به سبب همه‌گیری ویروس کووید۱۹ سبک زندگی و شیوه نگرش‌مان به دنیا تغییر یافته، بیش از هر زمان دیگری به ارزش و اهمیت حضور مادی و معنوی انسان در جامعه پی برده‌ایم.

استقلال کانون وکلا نباید خدشه‌دار شود

طبق قانون اساسی، قوه قضاییه مسئول دادخواهی، رسیدگی به شکایات و پیشگیری از وقوع جرم است.

نهاد وکالت مستقل بماند

نسخه اولیه پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری که در آخرین روزهای سال گذشته ۲۸ اسفند از سوی معاونت حقوقی قوه قضاییه برای تغییر قانون کنونی به کانون‌های وکلا ارسال شده، با واکنش‌های منفی و مخالفت‌های اعضای کانون وکلا و جمعی از حقوقدانان و وکلا روبه‌رو شده است.

آغاز حمایت از استارتاپ‌های‌آسیب‌دیده در دوران کرونا

رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز حمایت مالی صندوق نوآوری از کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط اکوسیستم فناوری و نوآوری آسیب‌دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

تصور ما از قدرت چین، ناشی از عدم‌شناخت است

یک ‌ماه قبل که دونالد ترامپ بالاخره در برابر فشارهای داخلی و واقعیت افزایش آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در میان شهروندان این کشور کوتاه آمد و شیوع این ویروس را جدی گرفت، سعی کرد در قامت یک قهرمان ظاهر شود و خود را «رئیس‌جمهور دوران جنگ» بنامد؛ رئیس‌جمهوری که با یک «دشمن نامرئی» روبه‌روست و در نهایت او را شکست خواهد داد.