2
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
شماره 7921
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ظریف امروز در دمشق

وزیر خارجه کشورمان امروز در نخستین سفر خارجی خود در سال99 عازم دمشق است تا با مقامات سوریه دیدار کند، ظریف اواخر فروردین سال گذشته هم به سوریه سفر کرده بود.
ویژه
وزیر خارجه در پاسخ به پیشنهاد ترامپ برای کمک به ایران در توییتر نوشت: شما فقط در امور داخلی ما دخالت نکنید، کافی است! محمدجواد ظریف در این توییت خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده است: «آقای ترامپ! ایران ظرف چند‌ماه آینده صادر‌کننده دستگاه تنفس مصنوعی ونتیلاتور خواهد بود‌.
با خروج آمریکا از برجام و بعد از یک سال بازگشت اقدامات کاهشی ایران، عملا چیزی از برجام باقی نمانده جز وعده‌های لغو تحریم‌های سازمان مللی؛ وعده‌ای که فقط 180روز تا سر‌رسید آن و مشخص‌شدن سرنوشت فاز نخست آن باقی مانده است.
نمایندگان حزب چپ آلمان از تصمیم دادستانی کل فدرال این کشور برای مخالفت با شکایت آنها از دولت به اتهام دست داشتن در ترور سردار سلیمانی به‌شدت انتقاد کردند.
سخنگوی دولت در گفت‌وگویی با تأکید بر ضرورت سیاسی نشدن بحران کرونا به خبر آنلاین گفت: ما درحال حاضر چند نیازمندی عمده داریم تا بتوانیم از شرایط کرونا موفق بیرون رویم.

آزادی‌های بیشتری در راه است

در پی صدور بخشنامه جدید رئیس قوه قضاییه، سخنگوی این قوه از تشکیل هیأت‌های ویژه برای بررسی وضعیت زندانیان و امکان آزادی بخش قابل‌توجهی از آنها خبر داد - رئیس‌جمهور نیز از تمدید مرخصی زندانیان تا پایان اردیبهشت خبر داد
قضایی
دستگاه قضایی یک گام دیگر برای حبس‌زدایی برداشته است؛ سخنگوی قوه قضاییه از دستور ریاست قوه قضاییه برای بررسی وضعیت زندانیان، شرایط و امکان آزادی آنها خبر داد.
PDF ایران
کوتاه ایران
با حضور امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، روز گذشته رونمایی شد.