24
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
شماره 7921
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونای بی‌آغوش، بی‌عاطفه و جدایی‌افکن

یادداشتی که دیر منتشر می‌شود
نگاه
به‌نام تو و به یاد تو‌ ای همه تو دلم این روزها حال خوش استمراری می‌خواهد، از آنها که بیاید و گوشه قلبم بنشیند و هیچ‌وقت نرود.
ویژه
​​​​​​​دانشمندان در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافته‌اند که ذرات حامل کروناویروس Coronaviruses جدید می‌توانند از دهان افراد آلوده تا شعاع 4متری پخش شوند و کفش‌ها می‌توانند حامل و ناقل این ویروس باشند.
​​​​​​​«روزی که در میلان از آسمان کلاه می‌بارید و چند داستان دیگر» نوشته جانی رداری است که آنا لائورا کانتونه تصویرگری کتاب را انجام داده و چنگیز داورپناه آن را به فارسی برگردانده است.
ویروس کووید-۱۹ به زندگی بشر معاصر حمله کرده و مشغول ستاندن جان انسان‌ها در سراسر کره زمین شده است.
طرح روز
​​​​​​​لندن: بازی وبکینز در سال۲۰۰۵ میلادی عرضه شد و از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین کودکان است.
​​​​​​​بانکوک: سخنگوی مرکز مقابله با کروناویروس تایلند در کنفرانس خبری در بانکوک گفت که دومین شبانه‌روز متوالی است که هیچ‌کسی بر اثر این بیماری در این کشور فوت نکرده است.

عکس روز

عکس روز
اعدام قاتل فستیوال عربستان

اعدام قاتل فستیوال عربستان

​​​​​​​ریاض: یک مرد یمنی که چند‌ماه پیش حین اجرایی در ریاض با چاقو به اعضای گروه رقص اسپانیایی حمله کرده بود در عربستان سعودی اعدام شد.
اوج کرونا در ژاپن
اوج کرونا در ژاپن
​​​​​​​توکیو: موارد ابتلا به ویروس کرونا در ژاپن افزایش چشمگیری یافته و بیمارستان‌ها به‌دلیل افزایش تعداد بیماران از پذیرش آنها خودداری می‌کنند.
مهارت
استفاده از اسپری ضدعفونی‌کننده الکلی 70درصد به سطح بدن و کف کفش‌ها
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
علائم ابتدایی بیماری کووید-19 ناشی از ویروس جدید کرونا بسیار شبیه سایر ویروس‌های تنفسی است، بنابراین تشخیص بالینی آن از بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزا مشکل است.
کشور یمن تمایل جدی خود را برای استفاده از امکانات و تخصص ایران در زمینه ساخت اسکله، اجرای پروژه‌های راهسازی، تاسیسات و ساختمان، صنایع بهداشتی، راه‌اندازی کارخانه‌های تولید سیمان و آهن و خریداری انرژی برق به روش جدید اعلام کرد.
​​​​​​​سازمان فضایی ناسا یک پلتفرم آنلاین جدید راه‌اندازی کرده که در آن کتاب‌های الکترونیکی، تورهای مجازی، پادکست و کلاس‌های STEM علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات را برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌دهد.