22
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
شماره 7921
جامعه
23023618
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
طبق نظرسنجی‌های انجام شده 1.49 درصد از شهروندان تهرانی ویروس کرونا را خیلی خطرناک می‌دانند. به گزارش مهر، درنظر سنجی اخیر ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران که با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا از شهروندان تهرانی انجام شد، 9.3 درصد افراد در پاسخ به این سؤال که شما این ویروس را چقدر خطرناک می‌دانید، گزینه خیلی کم، 5.6 درصد کم، 2.8 درصد تا حدودی، 2.31 درصد زیاد و 1.49 درصد خیلی زیاد را انتخاب کردند.
وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر لزوم تکمیل پرونده‌های بیماران بستری و فوت‌شدگان مشکوک به بیماری کووید- 19در سراسر کشور و در اسرع وقت، تأکید کرد.
واکنش حقوقدانان و وکلا به پیش‌نویس آیین‌نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری در گفت‌وگو با همشهری

نهاد وکالت مستقل بماند

نسخه اولیه پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون‌های وکلای دادگستری که در آخرین روزهای سال گذشته ۲۸ اسفند از سوی معاونت حقوقی قوه قضاییه برای تغییر قانون کنونی به کانون‌های وکلا ارسال شده، با واکنش‌های منفی و مخالفت‌های اعضای کانون وکلا و جمعی از حقوقدانان و وکلا روبه‌رو شده است.

«کرونا» با اهدای خون منتقل نمی‌شود

​​​​​​​رئیس انجمن انتقال خون با بیان اینکه انتقال خون در انتقال کرونا نقشی ندارد، گفت: در پاندمی‌ها، مصرف خون و فرآورده‌های آن به‌شدت افزایش می‌یابد؛ درحالی‌که مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز انتقال خون به‌شدت کاهش می‌یابد.
داروی کرونا تا ۳‌ماه آینده به بازار می‌آید
​​​​​​​عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروی «رم دسیویر»Remdesivir  که در گذشته برای درمان ابولا تولید شده بود، مراحل نهایی کارآزمایی بالینی را برای درمان کرونا طی می‌کند و احتمالا تا 3ماه آینده به‌عنوان داروی درمان کووید- ۱۹ به بازار دنیا معرفی می‌شود.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
​​​​​​​سازمان انتقال خون ایران از بهبود‌یافتگان کووید-۱۹ خواست با حضور در مراکز جامع اهدای پلاسما ۱۴ مرکز استان کشور، در پروژه جمع‌آوری و ذخیره پلاسما با هدف تامین نیازهای درمانی پیش‌بینی شده مراکز درمانی شرکت کنند.
​​​​​​​وزیر آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری، گفت: ما اردیبهشت را برای مرور درس‌ها و جمع‌بندی‌ درنظر می‌گیریم و بعد از پایان اردیبهشت، 3هفته برای برگزاری امتحانات نهایی نیاز داریم که تا هفته سوم خرداد طول می‌کشد و پایان دوره امتحانات نهایی خواهد بود.