• سه شنبه 6 آذر 1397
  • الثُّلاثَاء 18 ربیع الاول 1440
  • 2018 Nov 27

مقاومت در‌مقابل شفافیت

وزارتخانه‌های خارجه وکشور وشهرداری‌تهران در صدر دستگاه‌هایی هستند که مردم از پاسخگویی آنها رضایتمندی دارند
براساس یک نظرسنجی که کمیسیون دسترسی آزاد به اطلاعات انجام داده است وزارت خارجه، وزارت کشور و شهرداری تهران در صدر دستگاه‌هایی هستند که مردم از میزان پاسخگویی آنها به درخواست‌هایی که برای دریافت اطلاعات شده است، رضایتمندی دارند. در این فهرست وزارت اقتصاد و امور دارایی، سازمان محیط‌زیست و استانداری‌های هرمزگان، فارس و کرمان هم دیده می‌شوند.
کارشناسان ‌از دلایل‌تکرار زلزله ‌در‌مناطق‌غربی‌کشور می‌گویند

5500 زلزله در یک‌سال

زلزله 6.4ریشتری یکشنبه‌شب سرپل ذهاب نشان داد که گویا زمین در استان کرمانشاه سر آرام گرفتن ندارد و بنا دارد با لرزه‌های مکرر خود، روی خوش زندگی را از مردم آن مناطق پنهان کند

تهران، پایتخت تئاتر ایران

باید برای مسئولان تهران باعث افتخار باشد که در میان انبوه خرده‌فرهنگ‌های پراکنده در طبقات اجتماعی این کلانشهر، جمعیت قابل‌توجهی نیز هستند که تمایل آنها تماشای مستمر نمایش‌ است.

آموختن زندگی درکشور زلزله‌خیز

«وحشت» و «ترس» همیشه بد و ناپسند نیست. در بیشتر مواقع «ترس» در مورد مسئله‌ای خاص، موجب احتیاط و البته افزایش دانش و بینش می‌شود.

گل‌های خیال - عارفه آزرمی

از بچگی عادتی قدیمی داشتم، نقشه آشنای گربه را مقابلم می‌گذاشتم و انگشت را روی خط‌چین‌های محیطی‌اش می‌کشیدم.

تهران جدید «تهران هوشمند»

سرپرست و شهردار منتخب تهران در شورای سیاستگذاری همایش تهران هوشمند گفت: با ایده تهران هوشمند، می‌توان بنیان تحول عمیقی در زندگی مردم ایجاد کرد.

جبران نیروهای بازنشسته تا 3سال آینده سخت است

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان جدایی برخی چهره‌های نام‌آشنای دولت‌های تدبیروامید و پیش از آن دولت سازندگی را از نظام اداری کشور به همراه داشته است.
استارتاپ‌های ایرانی در چه وضعی به‌سرمی‌برند؟

لوبیای سحرآمیز

«استارتاپ»؛ تا چند سال پیش هیچ‌کس چیزی درباره این عبارت نمی‌دانست. فقط بعضی می‌دانستند که معنایش می‌شود «یک چیزی را از اول ایجادکردن». در همین حد. حتی وقتی دیجی‌کالا شروع به‌کار کرد هم خیلی‌ها به چشم یک سایت فروش اینترنتی نگاه می‌کردند. با وجود اینکه این سایت درآمد بالایی داشت.