4
سه شنبه 6 آذر 1397
شماره 7537
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فرصت‌سوزی زنگنه

چهره روز
بیژن نامدارزنگنه اگرچه همواره وزیری موفق و مقتدر شناخته می‌شود، اما به‌نظر او در 5سال گذشته دچار یک فرصت‌سوزی و غفلت در جدی‌گرفتن برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی بهینه‌سازی مصرف سوخت شده و در 3سال پیش رو باید گام‌های بلندی بردارد و بداند که کم کردن از مصرف انرژی‌های فسیلی و حرکت به سمت اقتصاد سبز، ایران را از افتادن در دره وحشتناک مصرف نجات خواهد داد.
ویژه
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: از ابتدای هفته گذشته آرامش نسبی به بازار طلا و سکه بازگشت وقیمت‌ها در بازار تهران 30درصد کاهش یافت .
مسکن
در دومین‌ماه از فصل پاییز، رکورد افت معاملات در بازار مسکن شکسته شد و با رسیدن تعداد کل معاملات قابل‌قبول این بازار به 5941فقره، یکی از بی‌سابقه‌ترین دوره‌های کسادی بازار مسکن پایتخت به ثبت رسید.

مونتاژ بهانه در صنعت خودرو

خودروسازان این روزها به بهانه‌های مختلف مشتریان را به جایگزینی اجباری ملزم، از تحویل خودداری، قیمت را گران و آپشن‌ها را حذف می‌کنند
خودرو
ابلاغ غیررسمی گرانی، جایگزینی اجباری محصولات و حذف آپشن‌ها به رویه جاری خودروسازان برای تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده به مشتریان تبدیل شده است.

رد و بدل پول‌های کلان زیر ذره‌بین بانک مرکزی

محدودیت در تراکنش‌های کلان و اصلاح قانون چک، 2گام در ساختار نقل و انتقالات بانکی است
شایعه و مقاومت؛ این دو رویکرد کسانی است که تحولات اخیر در حوزه بانکی را بر نمی‌تابند.
۲۰ میلیارد دلار ارز صادراتی برنگشت
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با وجود اجرای پیمان‌سپاری ارزی، فقط معادل 7میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازگشته است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
مدیران عامل شرکت‌های تپسی، الوپیک و ماکسیم در نامه‌ای به محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام شرکت اسنپ مبنی بر ایجاد محدودیت برای رانندگان در همکاری با دیگر شرکت‌های تاکسی اینترنتی، این اقدام را ایجاد انحصار در حوزه فعالیتی خود دانسته و ضمن اعتراض به آن درخواست کرده‌اند تا اقدامی فوری برای جلوگیری از این روند انجام شود.