ارزشگذاری با تبلیغات پوشالی
برخی از شرکتها برای بالابردن ارزششان دست بهخودنماییهای غیرواقعی میزنند
نگاه
ارزشگذاری استارتاپها به توافق سرمایهگذار و مجموعه استارتاپی بستگی دارد. برای تعیین ارزش استارتاپها روشهای مختلفی وجود دارد.
کسب و کارهای نوپا و مبتنی بر نوآفرینی قبل از اینکه از نبود قوانین و مقررات متناسب با خود یا از تعدد و تکثر مقررات در مضیقه باشند از فقدان درک عمومی درست از این نوع اشتغال در معرض آسیب هستند. در فضای کسب و کار کشور نگرش درستی نسبت کسب و کارهای استارتاپی وجود ندارد.
همه میخواهند در دنیای تجارت تبدیل به یک استثنا شوند؛ اما ساختن یک شرکت که میلیاردها تومان ارزش داشته باشد در یکسال و 2سال ممکن نیست. حتی آن شرکتهایی که بهنظر میرسد، یکشبه به موفقیت رسیدهاند، چندین سال بهصورت ناشناخته فعالیت شبانهروزی داشتهاند.
لوبیای سحرآمیز
آمار و اطلاعاتی درباره استارتاپهای ایرانی که درآمد نجومی بعضیهایشان، خیلیها را وسوسه کرده است
«استارتاپ»؛ تا چند سال پیش هیچکس چیزی درباره این عبارت نمیدانست. فقط بعضی میدانستند که معنایش میشود «یک چیزی را از اول ایجادکردن». در همین حد. حتی وقتی دیجیکالا شروع بهکار کرد هم خیلیها به چشم یک سایت فروش اینترنتی نگاه میکردند. با وجود اینکه این سایت درآمد بالایی داشت.