• یکشنبه 17 تیر 1397
  • الأحَد 24 شوال 1439
  • 2018 Jul 08

مردم درد دارند

با مصطفی معین درباره شکل‌گیری موجی از نارضایتی‌های اجتماعی که در ماه‌های اخیر شاهد بروز و ظهور آنها هستیم به گفت‌وگو نشستیم. او بر این باور است که برخی امید مردم را نشانه گرفته‌اند و می‌خواهند با زدن دولت و ساقط کردن آن، قدرت را در دست بگیرند.
گزارش همشهری از نخستین روزی که ساعت کار اداری در تهران تغییر کرد

تهران به وقت سحرخیزی

پایتخت دیروزش را خواب و بیدار آغاز کرد. با توجه به اعلام تغییر ساعت کاری کارمندان دولتی- از 6صبح تا 2بعد از ظهر؛ تغییر ساعت کاری کارمندان دولتی در شهر تهران به‌خاطر کاهش مصرف برق در دستور کار قرار گرفت

پرچم؛ نماد همبستگى ملى ایرانیان

‎ پرچم ملی هر کشوری تجلی روح جمعی و نمادی برای یکپارچگی و نشانه‌ای از حاکمیت ملی در آن سرزمین است؛ نمادی که نشان می‌دهد مردم یک سرزمین از هر نژاد و قومیت، از هر زبان و مذهب و از هر جنس و رنگ، در ذیل آن به وحدت می‌رسند و معنایی به نام ملیت می‌یابند. پرچم بازتاب روح جمعی و اتحاد و یکپارچگی یک ملت به پهنای یک سرزمین است.

رنج تاریخی شهردار یها

شهرداری‌ها و به‌طور مشخص شورای شهر گرفتار یک رنج تاریخی بلندمدت هستند؛ چرا‌که شهرها روند درآمدی خودشان را صرفا به نوعی درآمدهای چشمگیرتراکم متکی کرده‌اند. درحالی‌که اگر به قانون شهرداری‌ها مراجعه کنیم، شهرداری‌ها نهادهای خدماتی و اجتماعی هستند که باید در قبال ارائه خدمات به مردم، هزینه‌هایش را دریافت کنند.

حضور فعال در صحنه

امام صادقع رئیس مذهب جعفری است. این موقعیت برای امام معصوم مبتنی بر واقعیات زمانه ایشان است. زمانی که به روایات نقل شده از امامانع توجه کنیم بیشتر آنها چه در اصول دین و چه در فروع دین از امام ششمع است. بیشترین راویان نیز متعلق به این امام بزرگواراست.

بحران مالی، پشت دروازه شهرها

دخل‌شهرها به خرج‌شان نمی‌رسد. چرا که دیگر قرار نیست از فروش تراکم اموراتشان بگذرد. از این‌رو بحران مالی این روزها دامن شهرها را گرفته‌ و جدی‌تر از آن است که به آن توجه نشود. به همین دلیل است که مرتضی الویری، رئیس شورای‌عالی استان‌ها و دبیرخانه مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور برای اصلاح لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» به رئیس مجلس نامه نوشته است.

چشم به‌راه آب

هوا تاریک بود که پلک‌هایش را باز کرد. ملحفه‌ را کنار زد. نیم‌خیز شد روی صورت ساهره؛ خشکیدگی پوست دخترک زیر نور مهتاب هم پیدا بود.
گفت‌وگو با عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره القاب تهرانی‌ها در دوران قاجار

شاه لقب می‌فروخت تا خرج سفر جور کند

روزگار قاجار دوران افراط و تفریط‌هاست. لقب و لقب‌گزینی هم در این روزگار چنان افراطی می‌شود که در روزگار قبل و بعد خود این‌گونه نبود. قدمت لقب دادن به افراد سرشناس و صاحب‌منصب به قبل از اسلام برمی‌گردد.

واکنش محتاطانه بازار‌ها به بسته اروپا

سیاهه فیلترینگ سلیقه ای

دیوار به دیوار زمین‌های آسیب خیز

گلستان آقا رضا و فاطمه خانم