• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 17 تیر 1397
کد مطلب : 22324
+
-

پرچم در دست زنان

پرچم در دست زنان

روز گذشته هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نشست خود را در وزارت ورزش و جوانان با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار کرد. در این نشست در مورد پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018جاکارتا تصمیم‌گیری شد و کیمیا علیزاده به‌عنوان پرچمدار کاروان ایران معرفی شد.
    از مصدومیت تا پرچمداری بازی‌های آسیایی 
کیمیا علیزاده کم سن‌ترین ورزشکار ایران است که موفق شده در بازی‌های المپیک مدال کسب کند. علیزاده درحالی که هجده سال سن داشت توانست در المپیک ریو 2016 مدال برنز کسب کند. کیمیا علیزاده در ادامه سیر صعودی خود توانست مدال نقره جهان را در سال 2017 کسب کند. پس از مسابقات جهانی دوران سختی برای علیزاده رقم خورد او ابتدا مچ پای مصدوم خود را به‌تیغ جراحان سپرد و سپس به‌دلیل بیماری سندروم گیلن‌باره تحت مداوا قرار گرفت؛بیماری سختی که مثل یک حریف قدرتمند او را تحت تاثیر قرارداده بود،اما کیمیا توانست برنده این مبارزه باشد و سلامتی خودش را به دست بیاورد و  با حضور قدرتمندش در مسابقات قهرمانی آسیا به تمام گمانه‌زنی‌ها عنوان می‌شد احتمال دارد دیگر نتواند به ورزش حرفه‌ای ادامه دهد  پایان دهد. او پس از طی دوران نقاهتش در قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید. سپس در مسابقات انتخابی درون اردویی تیم‌ملی برای بازی‌های آسیایی توانست  ملیکا میرحسینی را شکست دهد و ملی‌پوش وزن 67 - کیلوگرم شود. 
کیمیا علیزاده بعد از اینکه به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 انتخاب شد به سایت وزارت ورزش گفت: «برای دومین مرتبه است که به‌عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران انتخاب می‌شوم؛ باعث افتخار من است که مورد اعتماد دوباره مسئولان قرار گرفته و امیدوارم بتوانم به‌خوبی پاسخگوی اعتماد آنها باشم.این موضوع که وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک و سایر مسئولان به ورزش بانوان اهمیت می‌دهند و پرچمداری رویدادی مهم همچون بازی‌های آسیایی را از میان بانوان اننتخاب می‌کنند قطعا انگیزه ورزشکاران این بخش را 
دوچندان می‌کند.»
    علیزاده دومین بانوی پرچمدار ایران در المپیک آسیایی 
هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا - پالم بانگ در حالی به‌طور رسمی با برگزاری مراسم افتتاحیه از 27 مرداد ماه  در اندونزی برگزار خواهد شد که این رقابت‌ها تا 11 شهریور ماه به‌طول خواهد انجامید. در بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد جهان  پرچمدار کاروان ایران بود  و حالا با گذشت 4 سال کیمیا علیزاده نابغه تکواندو ایران پرچمدار ایران خواهد بود. علیزاده همچنین پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های المپیک جوانان نانجینگ بوده است. او دومین بانوی پرچمدار ایران در بازی‌های آسیایی خواهد بود پیش‌تر در سال 1998 زهرا محروقی از رشته تیراندازی  پرچمداری ایران را در بازی‌های آسیایی بانکوک برعهده داشت و حالا بعد از گذشت 20 سال مجددا  پرچم کاروان ورزشی ایران به یک بانو سپرده شده است.  
 

این خبر را به اشتراک بگذارید