11
سه شنبه 2 دی 1399
شماره 8117
هوشمند
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نشانه‌های عجیب از احتمال حیات فرازمینی

مسئله دریافت سیگنالی ناشناخته توسط تجهیزات رصد زمینی بعد از چند روز هنوز نتوانسته است توسط دانشمندان حل شود
فضا
ستاره شناسان در گسترده‌ترین جست‌وجوی خود برای یافتن زندگی ناشناخته در فضا، در حال تحقیق روی انتشار موج رادیویی عجیبی هستند که به‌نظر می‌رسد از جهت ستاره کوتوله پروکسیما قنطورس، نزدیکترین ستاره به خورشید ساطع شده است.
گزارش
هیأت داوران پنجمین دوره جایزه چراغ با انتشار بیانیه‌ای، برگزیدگان این دوره را در آخرین روز از آخرین پاییز قرن معرفی کرد.

مهم‌ترین‌های علم در ۲۰۲۰ منهای ویروس

سال ۲۰۲۰ هر چند تحت‌الشعاع کووید-۱۹ بود اما تحولات علمی مهمی هم در جهان ثبت شد
دانش
سال 2020تحت الشعاع کووید-19و نوع جدید ویروس کرونابود، اما در این سال کشفیات مهم علمی و فناوری در زمینه هوش مصنوعی، پزشکی، فضا و... رخ داده است که قدرت علم برای بهبود جهان در زمانه پساکرونا را نشان می‌دهد.
والمارت، یک گام به سوی حمل بار خودکار

والمارت، یک گام به سوی حمل بار خودکار

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای والمارت تلاش خود را برای خودکار کردن بخش‌های خاصی از عملیات تدارکاتش ادامه داده و اعلام کرده است که قصد دارد آزمایش کامیون‌های کاملا بدون راننده را در امتداد یک زنجیره تامین در آرکانزاس به انجام برساند.
ضربه سخت سایبری به ۵۰ نهاد آمریکا
ضربه سخت سایبری به ۵۰ نهاد آمریکا
نتایج تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد در بی‌سابقه‌ترین حمله سایبری به نهادهای دولت آمریکا 50شرکت بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند
شرکت امنیت سایبری که هک گسترده سازمان‌های دولتی آمریکا را شناسایی کرده، می‌گوید که این حمله بر حدود 50سازمان «تأثیر جدی» گذاشته است.