والمارت، یک گام به سوی حمل بار خودکار
شرکت فروشگاههای زنجیرهای والمارت تلاش خود را برای خودکار کردن بخشهای خاصی از عملیات تدارکاتش ادامه داده و اعلام کرده است که قصد دارد آزمایش کامیونهای کاملا بدون راننده را در امتداد یک زنجیره تامین در آرکانزاس به انجام برساند. به گزارش وبسایت نیواطلس، این حرکت بهدنبال آزمایشهایی با استفاده از همان کامیونهای استارتآپ Gatik (گاتیک) با یک راننده ایمنی بهصورت اتوپایلوت انجام شده، چراکه این شرکت بهدنبال توسعه این سیستم در سایر ایالتهای آمریکا در سال آینده میلادی است. از هواپیماهای بدون سرنشین تحویل کالای شرکت آمازون گرفته تا روباتهای تحویلدهنده پیتزای دومینو، نحوه انتقال کالاها از نقطه A به نقطه B اگر برخی از نامهای بزرگ و مشهور راه را پیدا کنند، میتواند تغییر جدی داشته باشد و در این میان، والمارت یکی از همانهایی است که در این زمینه امکانات مختلف را مورد بررسی قرار میدهد.
والمارت پیش از این با استارتآپ Zipline برای آزمایش یک ساعته حملونقل محصولات سلامتی و بهداشتی توسط هواپیماهای بدون سرنشین و تحویل مواد غذایی با کپسولهای مستقل از استارتآپ Nuro همکاری کرده است. وقتی صحبت از وسایل نقلیه خودران به میان میآید، این شرکت با فورد و همانطور که پیشتر گفته شد، استارتآپ گاتیک که دفتر مرکزی آن در پالو آلتو قرار دارد، همکاریهای مشترکی را انجام داده است. این همکاری در ژوئیه 2019آغاز شد؛ زمانی که گاتیک آزمایش وسایل نقلیه خودمختار خود را با مشتریان خردهفروشی ازجمله والمارت آغاز کرد. این دو در حال آزمایش کامیونهای خودمختار گاتیک در امتداد یکی از زنجیره تامین هستند که طول آن حدود 3200متر است. طبق گفته والمارت، این کامیونها اکنون بیش از 70هزار مایل را بهطور مستقل طی کردهاند، اما برای کنترل مراحل انجام کار، باید از یک راننده ایمنی استفاده کنند. در مرحله بعدی آزمایشها، این سفرها از سال آینده و بدون حضور هیچ فردی انجام خواهد شد. در همین حال، والمارت با شروع آزمایشهای جداگانه در یک مسیر طولانی 32کیلومتری در لوئیزیانا، در تلاش است تا آموختههای خود را از طریق کار با گاتلیک بدون حضور راننده ایمنی ادامه دهد. این مورد با استفاده از حملونقل کالا از یکی از فروشگاههای بزرگ صورت میگیرد. آزمایشها سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، اما در ابتدا دارای راننده ایمنی خواهد بود.