04
سه شنبه 2 دی 1399
شماره 8117
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
همشهری جزئیات آزادسازی 45درصد خودروهای داخلی را بررسی می‌کند

آزادسازی قیمت خودروهای کم‌تیراژ

تعیین قیمت خودروهای کم‌تیراژ، شامل 45درصد محصولات خودروسازان آزاد و به شرکت‌های خودروسازی واگذار می‌شود
خودرو
براساس طرح پیشنهادی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به شورای رقابت و برمبنای بسته پیشنهادی جهش تولید خودروسازان به شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، قیمت دست‌کم 10مدل خودرو تولید داخل کم‌تیراژ و گرانقیمت آزاد شد.

قطب‌نمای مسیر تورم زمستانی

سرعت رشد قیمت‌ها در پایان آذرماه کند شد و به 2درصد کاهش یافت / مرکز آمار ایران از کاهش نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه در آذرماه خبرداد / به‌گفته مرکز آمار، نرخ تورم سالانه در پایان پاییز از مرز 30/5درصدی گذر کرد
30.5درصد؛ این بالاترین نرخ تورم سالانه‌ از اردیبهشت امسال تا‌کنون است. مرکز آمار ایران می‌گوید: درجه حرارت قیمت‌ها در اقتصاد ایران در پایان پاییز امسال به 30.5درصد رسیده که با درجه حرارت مطلوب بانک مرکزی، یعنی 22درصد، 8درجه اختلاف دما دارد.
ترمز ریسک‌های شش‌گانه زیر پای بورس
همشهری ریسک‌ها و موانع صعود شاخص در هفته‌های اخیر را بررسی می‌کند
بررسی‌های همشهری نشان می‌دهد که این روز‌ها بازار سهام تحت‌تأثیر 6ریسک داخلی و خارجی است که این ریسک‌ها به مانعی برای رشد پرشتاب شاخص تبدیل شده‌اند. به‌نظر می‌رسد با کاهش وزن، این ریسک‌ها شرایط لازم برای رشد شاخص‌ها را فراهم خواهد کرد.
نقد خبر
خبر: محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از تمدید مهلت تکمیل آورده نقدی مسکن ملی تا ۵دی‌ماه99 خبر داد.