9
شنبه 6 بهمن 1397
شماره 7588
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

معجزه خنده

سال86 مسعوده ده‌نمکی با «اخراجی‌ها»یش از راه رسید و به مهم‌ترین فیلمساز سینمای تجاری بدل شد؛ اتفاقی که چند سال قبل هیچ‌کس نمی‌توانست تصورش را هم بکند.
ویژه
اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی از سوی نیروی انتظامی در سال 1386 کلید خورد. این طرح ابتدا بر موضوع عفاف و حجاب تمرکز داشت.
آلودگی هوای شهرها، پایین آمدن ضریب امنیت مسافران، خدشه واردشدن به زیبایی شهرها و هزینه بالای نگهداری از خودروهای فرسوده، از عواملی بودند.
سال86 مسعوده ده‌نمکی با «اخراجی‌ها»یش از راه رسید و به مهم‌ترین فیلمساز سینمای تجاری بدل شد؛ اتفاقی که چند سال قبل هیچ‌کس نمی‌توانست تصورش را هم بکند.
فروردین: نیروهای نظامی انگلیس که از بعد حمله2003 ائتلاف ایالات‌متحده و بریتانیا همچنان در عراق حضور دارند، در آب‌های اروند دیده می‌شوند. 15تفنگدار نیروی دریایی این کشور روز سوم فروردین بازداشت می‌شوند؛ 12روز بعد نیز با بدرقه محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور.
بریم عروسی- پاییز سال 86، وام ازدواج به 4میلیون تومان افزایش یافت که موجی از شادی و پایکوبی را در سراسر کشور ایجاد کرد.
«چقدر حقوق می‌گیری؟»، پیدا کردن پاسخ این سؤال در فرهنگ ایرانی چندان راحت نیست و باید آن را در فهرست سخت‌ترین سؤال‌ها در زندگی شخصی جای داد.مسئله دستمزد به سال و ‌ماه خاصی محدود.

بارش برف و سرمای نفسگیر در تهران و دیگر شهرها

همشهری بدون صفحات لایی و در 20صفحه منتشر شد
دی‌ماه 86، تهران زمستانی متفاوت را پشت‌سر گذاشت. بارش برف که از اواخر روز شنبه 15دی‌ماه شروع شده بود اکثر نقاط کشور را سفیدپوش کرد و در پی آن موجی از سرما و یخبندان سراسر کشور ازجمله پایتخت را فراگرفت.
رونق دلالی با وام مسکن

رونق دلالی با وام مسکن

سال86 فروش وام رایج بود درحالی‌که مسئولان این کار را غیرقانونی می‌دانستند
خانه‌دارشدن یکی از رؤیاهایی است که پس از ازدواج در سبد آرزوهای اولیه هر خانواده‌ای قرار‌می‌گیرد.
زیرنویس غوغا می‌کند
زیرنویس غوغا می‌کند
سال‌های 1386 و 1387 را می‌توان سال‌های اوج سریال «بریکینگ بد» در ایران دانست. در این سال‌ها بود که این مجموعه به طور غیر‌رسمی ترجمه شد و با زیرنویس در دسترس مخاطبان ایرانی قرار‌گرفت.

هفت قاب از سال86

هفت قاب از سال86 انتخابات هشتمین دوره مجلس    عکس:  مسعود خامسی پور

فیلم خصوصی جنجالی یا قصه پردرد رفتار اجتماعی

سال 1386 با یک حاشیه بزرگ اجتماعی و اخلاقی در جامعه ایران روبه‌رو شد.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
«مدار صفر درجه» حکایت عشق پسری ایرانی به دختری یهودی است؛ عشقی که در کلاس درس فلسفه در پاریس آغاز می‌شود و تا تهران ادامه پیدا می‌کند. آغاز جنگ جهانی دوم و در خطر افتادن جان خانواده یهودی آنها را به پیشنهاد پسر به ایران می‌کشاند.
«عقرب روی پله‌های راه‌آهن اندیمشک یا از این قطار خون می‌چکه قربان!» نام طولانی یک رمان بسیار کوتاه است که سال85 منتشر شد و مورد توجه قرارگرفت؛ رمانی ضدجنگ که وجه تکنیکی‌بودنش بسیار بیشتر مورد‌توجه قرار گرفت.
بخش زیادی از خاطرات موسیقایی من از  سال۱۳۸۶، بحث و جدل‌های طولانی بر سر نامی ا‌ست که در این سال نخستین آلبوم رسمی خود را منتشر و دشمنان و دوستان زیادی پیدا کرد.