• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 9 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99383
+
-

ادامه رایزنی روحانی با سران کشورها

حسن روحانی رئیس‌جمهور در ادامه رایزنی‌ها با سران و رهبران کشورهای مختلف جهان روز گذشته با رئیس‌جمهور پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان یعنی اندونزی گفت‌وگو کرد.
حسن روحانی و «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات 2 کشور در راستای مقابله با این ویروس بر ضرورت توسعه همکاری‌ها در این زمینه و تبادل تجربیات، دستاوردهای علمی و فناوری و تامین نیازمندی‌های متقابل تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی و فناوری و تامین و ساخت نیازمندی‌ها مانند کیت‌های تشخیص، ونتیلاتور، دستگاه سی تی اسکن و ماسک N95، موفقیت‌های خوبی به‌دست آورده و آماده همکاری و تعامل با اندونزی در این راستاست. روحانی با بیان اینکه امروز تحریم‌های آمریکا علیه ایران با حقوق بنیادین بشر در تعارض است، گفت: مخالفت‌های غیرقانونی در شرایطی که همه کشورهای جهان در حال مبارزه با کرونا هستند، می‌تواند خطرناک باشد. «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور اندونزی نیز در این تماس تلفنی، با ابراز خرسندی از موفقیت‌های ایران در مبارزه با کرونا، گفت: امروز کرونا شرایط سختی برای جهان ایجاد کرده و در این شرایط کنونی همه کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی باید به هم کمک کنند. روحانی در روزهای اخیر با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، امیر قطر، امیر کویت، رئیس‌جمهور فرانسه، رئیس‌جمهور ترکیه، پادشاه عمان، نخست‌وزیر اسپانیا، رئیس‌جمهور اوگاندا، نخست‌وزیر ایتالیا، رئیس‌جمهور آذربایجان، رئیس‌جمهور ونزوئلا و... رایزنی کرد که محتوای آن کرونا، تحریم‌ها و تحولات منطقه بوده است.

رایزنی ظریف با همتای اوکراینی
وزیر خارجه ایران هم دیروز در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با همتای اوکراینی تبادل‌نظر کرد. محمدجواد ظریف و کولبا دمیترو، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در گفت‌وگویی تلفنی آخرین تحولات روابط دوجانبه، مبارزه با شیوع کرونا و نیز پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را بررسی کردند. ظریف در هفته‌های اخیر درباره کرونا و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، تحریم، یمن و افغانستان با مقامات خارجی ازجمله همتایان اندونزیایی، چینی، قطری، قرقیز، اماراتی، ازبک، عمانی، کویتی، بلغار، عراقی، کروات، بریتانیایی، هندی، روس، ایتالیایی، پاکستانی، ترک، سوئدی، افغان و... گفت‌وگو کرده و دست‌کم 4بار هم با دبیر کل سازمان ملل رایزنی کرده است که محور رایزنی‌های ظریف با آنتونیو گوترش تحولات یمن بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید