• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 آبان 1402
کد مطلب : 206998
+
-

دولت، موافق لغو روادید با کشورها

دولت با لغو روادید برخی کشورهایی که پیشنهاد لغو روادید یکجانبه با آنها توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه شده بود، موافقت کرد.
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعلام این خبر در حاشه جلسه هیأت دولت گفت: در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، پیشنهاد لغو روادید برای بیشتر کشورهای مطرح‌شده رأی آورد و ادامه بررسی‌ برخی کشورها که ملاحظاتی درباره‌شان وجود داشت، به جلسه آینده موکول شد.
به گزارش ایرنا، ضرغامی افزود: جلسه کمیسیون سیاسی و امنیتی دولت به ریاست وزیر کشور برگزار شد و بخش زیادی از کشورهایی که پیشنهاد لغو روادیدشان داده شده بود به اتفاق آرا، رأی آوردند.
به گفته وزیر میراث فرهنگی، درباره برخی کشورها ملاحظاتی هست که در جلسه آینده کمیسیون بررسی و اسامی تمامی این کشورها پس از بررسی در جلسه آینده اعلام می‌شود.
ضرغامی گفت: امروز به‌ عنوان یک ضرورت گردشگری، درهای کشور باید باز شود تا گردشگران بتوانند به ایران سفر کنند. این مزیت نسبی ماست. هر گردشگری که به ایران می‌آید با وجود برخی مشکلاتی که در کشور داریم، دیدگاهش در نظرسنجی‌ها بالای ۹۰درصد نسبت به ایران عوض می‌شود؛ یعنی تمام تبلیغات ایران‌هراسی منتفی می‌شود.
وی افزود: لغو متقابل روادید هم به‌طور طبیعی در دستور کار وزارت خارجه است، اما آنچه ما در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری دنبال می‌کنیم این است که مردم همه کشورها بتوانند راحت به ایران سفر کنند.
علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزیرمیراث فرهنگی و گردشگری نیز پس از این اظهارات درباره سیاست لغو یک‌طرفه روادید ایران برای جذب گردشگران خارجی، گفت: فهرست نهایی کشورها برای لغو روادید یکطرفه پس از تصویب در دولت مشخص می‌شود.
معاون گردشگری در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: لغو روادید یک‌طرفه، سیاست کشورها برای جذب گردشگران است و یکی از برنامه‌هایی که دستگاه دیپلماسی کشور می‌تواند دنبال کند، اجرایی کردن لغو روادید دوطرفه است.
او افزود: طرحی که وزارت میراث فرهنگی داده لغو روادید با بیش از ۶۰کشور است، اما دستگاه‌های مسئول باید طرح را بررسی کنند و فهرست نهایی پس از تصویب در دولت مشخص می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید