• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 6 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99095
+
-

رمضان آرامش در توفان برای اهل ایمان

یادداشت
رمضان آرامش در توفان برای اهل ایمان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سرلک _  کارشناس مسائل دینی

ویروس بی‌رحم کرونا جولان می‌دهد، دیو هفت سرِ گرانی و تورم برای دخل و خرج مردم خط و نشان می‌کشد، عفریت زورگویی و ستمگریِ بیگانه رجز می‌خواند و دیوانه وار گرزِ تحریم را در هوا می‌چرخاند،کوچه‌های پر پیچ وخم و بن‌بست بعضی تصمیمات متصدیان کار هم نمکی است بر این زخم ها. خلاصه به ساکنان کشتی توفان‌زده‌ای شبیه شده‌ایم که امواج بلند و کوبنده فضای رسانه‌ای دلمان را خالی می کند.
 بی‌حوصلگی و درماندگی و پرخاشگری و نهایتا ناامید‌شدن، جمع‌بندی ناخواسته بعضی از ساکنانِ مصیبت‌زده  این کشتیِ توفان زده شده است.
  در میان این ظلمات متراکم ، قرآن است که مایه‌ قرارمان می‌شود و ما را به میهمانی آرامشی بی‌پایان می‌برد: 
 ....مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّى یَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَى نَصْرُ اللَّهِ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ
«.... به [هول و] تکان درآمدند تا جایى که پیامبر[خدا] و کسانى که به وى ایمان آورده بودند گفتند یاری خدا کى خواهد بود؟ آگاه باشید که یاری خدا نزدیک است.»
ماه مبارک‌رمضان جلوه روشن نصرت و یاری خداست در اوضاع ناگوار و تلخ این روزها؛ ماه مبارک رمضان امسال فرصت بی‌نظیری است برای بروز گوهر ایمانی جامعه مومنان‌. یادمان باشد و بماند خدای قبل از کرونا خدای هنگام کرونا و بعد از آن خواهد بود.
در کنار مصیبت درگذشتن برخی از هموطنان عزیز و مظلوم‌مان بر اثر بیماری کوید-19؛ سوگ‌مندیم که برخی نیز در منجلاب شبهه و تردید و انکار و کفر غرق شدند و ایمانشان را به ساحل رستگاری نرسانده‌اند.  ماه مبارک رمضان ماه میهمانی از همه مردم است، به‌خصوص کسانی که با ضیافت خدا دلشان را به آرامش بی پایان رابطه با خدا، خواهند رساند. خلاصه آنکه دوباره تبسم خدا را در چهره ماه رمضان ببینیم و این آشوب هزارتو را به خنکای آرامش یاد او از میان برداریم. 
راستی مخصوصا در ماه مبارک رمضان امسال لازم است همدلانه در کنار هموطنانی باشیم که در این اوضاع و احوال سفره افطارشان کوچک شده است و برای گرفتاران بیماری کوید-19 از آنچه می‌توانیم دریغ نکنیم.
ایام عزت و سلامت مردم ایران مستدام باد.

این خبر را به اشتراک بگذارید