• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98778
+
-

درمان درد معده

تقریبا همه‌ افراد هر از گاهی دچار معده‌درد می‌شوند. علائم شایع معده درد شامل تهوع، سوء‌‌هاضمه، استفراغ، نفخ، اسهال یا یبوست است. برای معده‌های حساس غذاها و میوه‌هایی وجود دارد که مصرف آن کمک می‌کند فرد با مشکل کمتری روبه‌رو شود و سریع‌تر بهبود پیدا کند. می‌پرسید کدام غذاها و میوه‌ها؟ ادامه مطلب را بخوانید.

زنجبیل: زنجبیل می‌تواند حالت تهوع و استفراغ را برطرف کند. حالت تهوع و استفراغ از علائم شایع معده درد است. زنجبیل، ریشه خوراکی معطر با گوشت زرد‌روشن است که اغلب به‌عنوان یک درمان طبیعی برای هر دوی این علائم استفاده می‌شود. زنجبیل را می‌توان به‌صورت خام، پخته‌شده، در آب داغ یا به‌عنوان یک مکمل میل کرد.
بابونه: بابونه ممکن است استفراغ را کاهش دهد و ناراحتی روده را تسکین بخشد. بابونه، گیاهی با گل‌های سفید، یک روش درمانی سنتی برای ناراحتی معده است. بابونه را می‌توان خشک و داخل چای دم کرد. بابونه برای انواع مشکلات روده ازجمله گاز، سوءهاضمه، اسهال، حالت تهوع و استفراغ استفاده می‌شود.
نعنا: نعنا باعث رفع علائم سندروم روده تحریک‌پذیر می‌شود. برای برخی از افراد درد معده ناشی از سندروم روده تحریک‌پذیر یا IBs است.  Ibs ، نوعی اختلال مزمن روده است که می‌تواند باعث درد معده، نفخ، یبوست و اسهال شود درحالی‌که کنترل Ibs دشوار است اما تحقیقات نشان می‌دهد که نعنا ممکن است به کاهش این علائم ناراحت‌کننده کمک کند. مصرف کپسول‌های روغن نعنا روزانه حداقل به‌مدت 2هفته می‌تواند درد معده، گاز و اسهال را در بزرگسالان مبتلا به Ibs به میزان قابل توجهی کاهش دهد. محققان معتقدند که روغن نعنا با شل‌کردن عضلات در دستگاه گوارش، شدت اسپاسم روده را که می‌تواند باعث درد و اسهال شود، کنترل کند.
برنج: برنج منبع خوبی از انرژی و پروتئین است اما همه دانه‌ها به راحتی هضم نمی‌شوند. برنج با فیبر زیاد مانند برنج قهوه‌ای می‌تواند در مشکلات گوارشی ازجمله اسهال، نفخ و گاز معده مؤثر باشد؟ برنج سفید غنی شده، ویتامین‌ها و مواد معدنی اضافه شده است که باعث تقویت ارزش غذایی آن می‌شود.
موز و سیب : موز، کربوهیدرات‌ها، فیبر، پتاسیم و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر را تامین می‌کند. بیشتر افراد می‌توانند آن را به خوبی هضم کنند. هر چه مصرف موز بیشتر باشد، کربوهیدرات بیشتری به قند تبدیل می‌شود. سیب هم بخشی از یک رژیم غذایی سالم است که سرشار از مواد مغذی و اکسیدان است. با این حال فیبر موجود در سیب می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی شود. پخت‌وپز به تجزیه فیبر کمک می‌کند و باعث هضم آسان‌تر  آن می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید