• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 26 بهمن 1398
کد مطلب : 95142
+
-

خبرها/شهر

بازدید رایگان بانوان از برج میلاد همزمان با روز مادر

همزمان با فرارسیدن ولادت با سعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه‌الزهرا(س) برج میلاد امکانی را فراهم کرده است تا تمامی مادران بتوانند از ششمین برج مخابراتی دنیا به‌صورت رایگان بازدید کنند.
به گزارش همشهری، تمامی بانوان مادر می‌توانند امروز 26بهمن‌ماه از ساعت 9الی 14 از این مجموعه فرهنگی و گردشگری بازدید کنند. تمامی بانوان متاهل و علاقه‌مند به بازدید می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه از این امکان برج میلاد بهره ببرند. این بازدید رایگان صرفاً برای بانوان متاهل است و همراهان آنها می‌بایست بلیت بازدید را خریداری کنند. 


اقدام سلیقه‌ای در حذف مسیر ویژه نابینایان از پیاده‌راه

مشاور شهردار تهران در امور توان‌یابان تأکید کرد که گزارش‌ها حاکی از آن است که شهرداری برخی از مناطق در حذف مسیر ویژه نابینایان از پیاده راه سلیقه‌ای عمل کرده‌اند. علی اصغر عین‌القضات در واکنش به انتشار تصاویر حذف مسیر ویژه تردد نابینایان از معابر پایتخت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «ما در مدیریت شهری برای مسیر نابینایان و بهسازی آن دستورالعمل ویژه‌ای داریم و به‌طور حتم باید معابر پایتخت دارای موزاییک‌های سکه‌ای و شیاری باشد. شهرداری هیچ منطقه‌ای نباید به‌صورت سلیقه‌ای در حذف موزاییک‌های سکه‌ای و شیاردار که راهنمای مسیر نابینایان است اقدام کند.» او در پاسخ به این سؤال که آیا تا به امروز حذف مسیر ویژه تردد نابینایان در معابر پایتخت گزارش شده است یا خیر تأکید کرد: «گزارشی از میدان سلماس در محدوده وزارت کشور (میدان جهاد) در محدوده شهرداری منطقه۶ به‌دست من رسید که شهرداری این منطقه به‌صورت سلیقه‌ای اقدام به حذف مسیر تردد ویژه نابینایان کرده است. در شهرداری تهران هیچ بخشنامه‌ای برای حذف موزاییک‌های شیاری و سکه‌ای معابر پایتخت وجود ندارد.» 


بیمه ۲۵هزار راننده تاکسی تهران 
در انتظار به‌روز رسانی


مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به به‌روزرسانی لیست بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی گفت: «حدود ۲۵هزار نفر راننده جدید مشمول بیمه می‌شوند.» علیرضا قنادان با اشاره به توافق شهرداری تهران و سازمان بیمه تامین اجتماعی برای به‌روزرسانی لیست بیمه رانندگان تاکسی به ایسنا گفت: «در سال۹۱، بیش از ۶۰هزار نفر از رانندگان تاکسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند اما از آن زمان تاکنون این لیست به روز رسانی نشده بود» او با بیان اینکه براساس آمار موجود سالانه نقل و انتقال ۵۰۰۰ خودروی تاکسی در تهران انجام می‌شود و این نشان‌دهنده ورود رانندگان جدید به این چرخه است، عنوان کرد: «در این سال‌ها تعداد رانندگان تحت پوشش بنا به دلایلی ازجمله ترک کار، مرگ و... کم شده اما اجازه اضافه شدن تاکسیرانان جدید به این سازمان داده نشد که طی آخرین توافقات انجام شده مقرر شد این لیست بعد از ۸سال به‌روزرسانی شود که به‌نظر می‌رسد حدود ۲۵هزار نفر راننده تاکسی جدید مشمول این بیمه شوند.» قنادان با تأکید بر اینکه این توافق مهم طی 2هفته آینده اجرایی می‌شود، ادامه داد: «از رانندگان تاکسی درخواست می‌شود درخصوص تمدید به‌موقع پروانه تاکسیرانی خود حساسیت زیادی داشته باشند؛ چراکه دریافت تمامی خدمات و یارانه‌های مرتبط با تاکسیرانان، مستلزم دارا بودن پروانه معتبر خواهد بود.» 


دستورالعمل نظارتی سگ‌های بلاصاحب

مدیرکل محیط‌زیست شهرداری تهران از تدوین دستورالعمل نظارتی سگ‌های بلاصاحب تهران خبر داد. شینا انصاری در این رابطه به ایسنا گفت: «باید این دستورالعمل در شورای شهر تهران مصوب شود تا قابلیت اجرایی پیدا کند؛ با این دستورالعمل که تلاش شده نظر فعالان حقوق حیوانات، دامپزشکی و محیط‌زیست در آن لحاظ شود، روند اقدامات در این حوزه شفاف‌سازی‌ خواهد شد.» او ادامه داد: «این دستورالعمل، نظارتی است که تمامی بخش‌های فرایند اعم از زنده‌گیری، عقیم‌سازی‌ و نگهداری را مشخص می‌کند و نهایتا باید به کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود و مصوبه دریافت کند تا لازم‌الاجرا شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید