• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 24 بهمن 1398
کد مطلب : 95032
+
-

موضع سردار سلیمانی درباره انتخابات‌76

همزمان با چهلمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار محمد عزلتی‌مقدم، عضو پیشین دفتر سیاسی سپاه در گفت‌وگو با جماران، خاطراتی ناگفته را از شخصیت فردی و مواضع آن شهید بزرگوار بیان کرد. بخش‌هایی از مهم‌ترین اظهارات سردار عزلتی مقدم را بخوانید:

   در سپهر سیاسی آن روزها که به مدافعان مواضع امام «چپ» می‌گفتند، ایشان (سردار سلیمانی) هم جزو جریانی محسوب می‌شد که دربست مواضع امام را قبول داشت. جریان راست که با مواضع امام زاویه داشت و برخی مواضع امام ازجمله مواضع اقتصادی ایشان را قبول نداشت، در نقطه مقابل مواضع فکری و سیاسی شهید سلیمانی قرار می‌گرفت. بعد از رحلت حضرت امام که جریان راست در سطوح عالی فرماندهی سپاه را به‌دست گرفت، به‌تدریج درصدد حذف پاسدارانی برآمد که همچنان به مواضع فکری امام وفادار بودند.
  یادم هست در اداره سیاسی سپاه روزی آقای صفار هرندی که رئیس اداره سیاسی سپاه بود، نامه‌ای را به من نشان داد که آقای محمدباقر ذوالقدر، رئیس ستاد مشترک سپاه به ایشان نوشته و از مواضع اداره سیاسی انتقاد کرده بود. نوشته بود شما روی خطی حرکت می‌کنید که نه این طرف است و نه آن طرف. در واقع مواضع آن روز ما در اداره سیاسی این بود که رهبری هم مثل حضرت امام مخالف افتادن سپاه در وادی جناح‌ها و دخالت آنها در انتخابات است... اما در توجیهات آقایانی که سپاه را به بازی‌های جناحی می‌کشیدند، اینگونه بیان می‌شد که رهبری مصلحت نمی‌دانند که مواضع خود را به صراحت بیان کنند و این ما هستیم که باید از فحوای کلام ایشان درک کنیم که مواضع اصلی‌شان کدام است.
  در سال‌76 که انتخابات ریاست‌جمهوری بود، نماینده ولی‌فقیه در سپاه به‌رغم اعلام رسمی مواضع سیاسی سپاه مبنی بر عدم‌دخالت له یا علیه کاندیداهای ریاست‌جمهوری خود ایشان گفته خویش را نقض و در سخنانی در نیروی مقاومت گفت، «باید از آقای ناطق نوری حمایت کنیم» و این گفته ایشان را به‌صورت دست‌نوشته به سراسر سپاه ابلاغ کردند. شهید حاج‌قاسم سلیمانی در لشکر‌41 ثارالله در صبحگاه نظامی سخنرانی کرد و در یک دست وصیت‌نامه امام و در دست دیگر این نامه را گرفت و اظهار داشت که نمایندگی ولی‌فقیه گفته است: سپاهیان به آقای ناطق نوری رأی دهند اما امام در وصیت‌نامه خود تأکید کرده که پاسداران در امر انتخابات دخالت نکنند. بعد خود ایشان سؤال می‌کند که حالا ما باید کدام‌یک را انتخاب کنیم؟ سپس خودش پاسخ می‌دهد که ما باید به وصیت‌نامه امام عمل کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید