• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 8 بهمن 1399
کد مطلب : 123031
+
-

تا انتخابات / زمان ثبت‌نام انتخابات پیش‌رو

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: انتخابات سیزدهمین دوره «ریاست‌جمهوری» و ششمین دوره «شورا‌های اسلامی شهر و روستا» و همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روز ۲۸خرداد برگزار می‌شوند و فقط تقویم فرایند شروع آنها متفاوت است. به گزارش فارس، وی افزود: ثبت‌نام انتخابات شورای شهر و روستا از20اسفند شروع می‌شود، اما ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری در اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود، لذا تقویم‌ها فرق می‌کند.

  این جناح و آن جناح فرقی ندارد
عباسعلی کدخدایی،سخنگوی شورای نگهبان  با بیان اینکه اگر در نظام انتخاباتی ما اشکالاتی وجود دارد، باید آن را برطرف کنیم، گفت: انتخابات در همه دنیا یک کنش عظیم سیاسی و اجتماعی است و مردم با تشخیص و شناخت خودشان در آن حضور می‌یابند لذا لازم است که مشکلات آن برطرف شود.
به گزارش ایلنا، عضو حقوقدانان شورای نگهبان ادامه داد: گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم شورای نگهبان از هر دو طرف مورد اعتراض است که چرا فلانی تأیید شد یا فلانی تأیید نشد و گروهی می‌گویند تأیید باید انجام شود و برخی دیگر برخلاف آن نظر دارند در صورتی که شورای نگهبان قانون انتخابات دارد و باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کند و وظیفه ما هم رعایت مر قانون و رعایت بی‌طرفی است و نمی‌توانیم بگوییم این جناح و آن جناح ارجح‌ است.
وی اهمیت توجه به جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را یادآور شد و افزود: در بحث مشارکت مردم در انتخابات باید ارزیابی کنیم که سهم مباحث اقتصادی و معیشتی چند درصد است و باید آن را احصا کرد و مدنظر قرار گیرد.

  قول انتخاباتی به اصلاح‌طلبان
حسین کمالی، عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاحات گفت: برخی شخصیت‌ها که در لیست اجماع‌ساز نیستند برای همکاری با نهاد اجماع‌ساز قول مساعد داده‌اند. او در مورد عدم‌حضور برخی از شخصیت‌ها مانند موسوی خوئینی‌ها و یا نوری و یا موسوی لاری به برنا گفت: خود آنها باتوجه به شرایط و وضعیتی که وجود دارد از پذیرش این مسئولیت به‌صورت مستقیم و اجرایی سر  باز زده‌اند اما وعده همکاری و مساعدت در همه زمینه‌ها را به دوستان ما داده‌اند. در خبر دیگری در این‌باره فرج کمیجانی، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دلیل غیبت محمدرضا عارف، محسن هاشمی و مسعود پزشکیان در سازوکار جدید اجماعی اصلاح‌طلبان را احتمال نامزدی این افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ عنوان کرد و به ایرنا گفت: برای اینکه شائبه‌ای در فعالیت این نهاد ایجاد نشود آنها را در لیست قرار ندادیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید