• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 1 بهمن 1399
کد مطلب : 122307
+
-

روی خط انتخابات/ مردم به تاثیر خود در انتخابات شک دارند

مصطفی ‌درایتی، عضو حزب اتحاد ملت، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به تأثیر اختلافات دستگاه‌های مختلف بر انگیزه مردم برای رأی دادن گفت: اصولاً مردم به تأثیر و نقش خود در انتخابات شک دارند و به همین دلیل جدل‌های دستگاه‌ها و مقام‌های مسئول برایشان اهمیتی ندارد؛ یعنی مردم پیش خود می‌گویند کارها و قرارها جای دیگر برنامه‌ریزی می‌شود و به همین دلیل نقش خودشان را در تشکیل مجلس و دولت بی‌تأثیر می‌دانند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: بعید است مردم انگیزه‌ای برای رأی دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند.

  خودبرتربین‌ها خود را «قبه نور» می‌دانند
عزت‌الله ضرغامی که نامش به‌عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری 1400مطرح شده است، در تازه‌ترین پیام توییتری خود با کنایه به جریان‌های شناخته شده سیاسی نوشت: «‌جریان‌های خودبرتربین سیاسی، اکثریت مردم را قشر خاکستری می‌دانند و خودشان را قشر سفید و قبه نور! آنان غافل از «سیاهی»‌های خودشان، به‌دنبال «سپید» کردن دیگرانند. خود را ‎خاکستری بدانیم و به آن افتخار کنیم.»

  پیشنهاد رقابت درباره «سیاهه مسائل»
مشاور رئیس‌جمهوری طی سخنانی توصیه کرد که نامزدهای ریاست‌جمهوری برای حل سیاهه ای از مسائل رقابت کنند. به گزارش ایرنا، حسام الدین آشنا گفت: سیاهه مسائل مهم است و ما در سیاست خارجی و سیاست داخلی باید سیاهه مسائل‌مان را فراهم کنیم. اگر سیاهه مسائل وجود داشته باشند، آن وقت رقابت‌های سیاسی در انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس و در جاهایی که مردم حق انتخاب دارند رقابت بر سر پیشنهادهای واقعی برای حل مسائل واقعی می‌شود. آشنا خاطرنشان کرد: آن وقت است که وجود احزاب معنا دارد و سخنرانی و مناظره صرفا کافی نیست بلکه داشتن برنامه مشخص برای حل مسائل مشخص که زمانبندی و هزینه‌فایده و اولویت داشته باشد،  ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید