• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 21 بهمن 1398
کد مطلب : 94833
+
-

خبرها/شهر

اضافه شدن 4پست برق جدید به شبکه مترو تا دهه اول اسفند ماه

به موجب تلاش‌های صورت گرفته برای تأمین برق مطمئن وکافی برای شبکه راه‌آهن شهری تهران و حومه، تا دهه اول اسفند‌ماه سال‌جاری 4پست برق جدید برای برق‌رسانی هر چه بهتر به خطوط 3، 4، 7 مترو به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش همشهری، شبکه مترو تهران تا‌کنون برای تأمین برق خطوط هفتگانه موجود و همچنین خط فرودگاه امام خمینی (ره) کلاً از 9پست برق بهره‌مند بود و حالا با اضافه شدن 4پست جدید که هریک از 2 منبع اصلی تغذیه می‌شوند، تعداد پست‌های برق مترو به عدد13خواهد رسید.با افزایش 50درصدی جریان برق این شبکه، نه‌تنها از فشار بار پست‌های قبلی کاسته خواهد شد، بلکه امکان کاهش سر فاصله قطارها در خطوط مختلف که می‌تواند تقلیل ازدحام مسافران در واگن‌ها را به همراه داشته باشد، فراهم می‌شود.
برای احداث هر پست برق، زمینی در حدود 2500الی 3500مترمربع تأمین شده که ساختمان اصلی آنها بخش‌های مختلفی ازجمله اتاق کنترل، اتاق تابلوها، بخش اداری، باتری خانه و اتاق GIS است.ترانس‌های تبدیل برق 63کیلو ولت به برق 20کیلو ولت نیز در محوطه بیرونی ساختمان پست جانمایی شده‌اند.
به‌منظور برق رسانی از منابع تغذیه به 4پست جدید برق شبکه مترو، حدود 135کیلومتر کابل‌کشی صورت پذیرفته است. این پست‌ها که ضریب ایمنی تأمین برق در خطوط 3، 4، 7 را افزایش قابل توجهی خواهند داد، در ایستگاه‌هایی از قبیل نوبنیاد، زمزم، شهرک اکباتان و آهنگ جانمایی شده‌اند.


ساکنان کیانشهر، در انتظار افتتاح ایستگاه 126مترو

ایستگاه مترو کیانشهر که یکی از ایستگاه‌های خط 6مترو تهران به‌حساب می‌آید، در نوبت افتتاحیه‌های سال 1398قرار گرفته است.
به گزارش همشهری، با توجه به درخواست‌های مکرر و پرتعداد ساکنان منطقه 15و خصوصاً اهالی محله کیانشهر، تکمیل این ایستگاه پرتقاضای سفر، جزو اولویت‌های شرکت مترو در ماه‌های پایانی سال‌جاری قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی شاهد آغاز بهره‌برداری از ایستگاه مذکور باشیم.
ایستگاه کیانشهر در خط 6مترو تهران، مابین ایستگاه‌های دولت‌آباد و بعثت قرار دارد که پیش از این، هر2 ایستگاه در سال 1398به بهره‌برداری رسیده‌اند. در خط 6مترو 27ایستگاه در نوبت ساخت، تکمیل و بهره‌برداری تدریجی با حداکثر ملاحظات ایمنی قرار دارند که ایستگاه کیانشهر یکی از آنهاست ؛ درصورت افتتاح ایستگاه مذکور، تعداد ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری شبکه حمل‌ونقل ریلی پایتخت به عدد 126می‌رسد. این ایستگاه مجهز به پله‌های برقی بوده و آسانسورهای آن نیز تا پایان سال‌جاری نصب خواهد شد. 


تأسیس کمیته گردشگری شهری مجمع شهرداران آسیایی در اراضی عباس‌آباد

براساس توافق به عمل آمده میان دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، کمیته گردشگری شهری مجمع شهرداران آسیایی با مدیریت شرکت نوسازی عباس‌آباد، تاسیس و فعال می‌شود. به گزارش فارس، پس از عضویت منطقه فرهنگی و گردشگری اراضی عباس‌آباد در سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ‌گشتاسب مظفری، دبیر‌کل مجمع شهرداران آسیایی با صدور حکمی ‌سید‌محمد‌حسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس‌آباد را به‌عنوان «مدیر کمیته گردشگری شهری» در این مجمع منصوب و معرفی کرد.
مجمع شهرداران آسیایی به‌دنبال طرح پیشنهاد شهر تهران در اجلاس مجمع پارلمان‌های آسیایی(APA) در سال2007 و با هدف به اشتراک‌گذاری اطلاعات و تجربیات جهت ترغیب شهرها به همکاری و همگرایی در سطح قاره آسیا در سال‌2008 تاسیس شده و تا‌کنون بیش از 64شهر از سراسر قاره آسیا به عضویت آن درآمده‌اند. فعالیت‌های این مجمع در قالب کمیته‌های تخصصی با نام‌های شهرهای زیست‌پذیر، حمل‌ونقل و ترافیک، شهر‌های تاب‌آور و شهرهای هوشمند آسیایی تعریف شده است که از این پس کمیته گردشگری شهری این تشکل نیز در کنار سایر کمیته‌های تخصصی، فعالیت خواهد کرد.


۶۵۰ نیروی شهربان  در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن

مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران از برقراری انضباط شهری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن توسط ۶۵۰ نیروی شهربان خبر داد. 
ضمن تبریک دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مردمی ایران گفت: با همکاری شهربان و شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه تهران، در راستای تسهیل رفت و آمد شرکت‌کنندگان در مراسم راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، پیشگیری از بساط گستری و سدمعبر و نیز با هدف حفظ شأن اجتماعی و فرهنگی این مراسم، ۶۵۰ نیروی شهربان برقراری انضباط شهری آن را با شعار «همت ملی، عزت ایرانیان» برعهده خواهند داشت. وی افزود: از ساعت ۲۰ روز دوشنبه بیست و یکم بهمن‌ماه، تعداد ۶۰۰ نیروی شهربان با ۱۵۰ دستگاه خودرو و ۸۷ دستگاه موتورسیکلت، در محورهای تعیین شده در مناطق ۲، ۵، ۶، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ با هدف انجام ماموریت‌های محوله در حوزه انضباط شهری مستقر خواهند شد.
فتاحیان با بیان اینکه رویکرد اصلی مجموعه مدیریت شهری در حوزه انضباط شهری، اجرای قانون توأم با احترام و رفع سدمعبر توأم با حفظ کرامت بساط‌گستران است، خاطرنشان کرد: امسال هم مانند سال گذشته، شهروندان و راهپیمایان مراسم ۲۲ بهمن، همکاری متعهدانه‌ای با مجموعه مدیریت شهری در برقراری انضباط شهری این مراسم بزرگ خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید