• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 11 دی 1398
کد مطلب : 91782
+
-

واژگونی اتوبوس در زنجان 9قربانی گرفت

داخلی
واژگونی اتوبوس در زنجان 9قربانی گرفت


سرعت زیاد و لغزندگی جاده، مهم‌ترین عواملی بود که باعث شد اتوبوسی که تهران را به مقصد تبریز ترک کرده بود در حوالی زنجان از جاده منحرف شود و به دره‌ای سقوط کند. گزارش‌ها درباره این حادثه تلخ حاکی از آن است که 9نفر از سرنشینان اتوبوس جان خود را از دست داده و 10نفر دیگر مصدوم شده‌اند. اما این حادثه چطور اتفاق افتاد؟ 
به گزارش همشهری، ساعت‌های اولیه بامداد دیروز بود که یک اتوبوس با 19مسافر تهران را به مقصد تبریز ترک کرد. 13نفر از مسافران مرد و 6نفر دیگر زن بودند. اتوبوس به سوی تبریز حرکت می‌کرد و اغلب مسافران خوابیده بودند. اتوبوس بخش زیادی از مسیر را طی کرده و به حوالی زنجان رسیده بود. برف می‌بارید، هوا سرد و جاده لغزنده شده بود. اتوبوس از زنجان هم عبور کرد اما در چند کیلومتر آن طرف‌تر ناگهان حادثه‌ای رخ داد.
اتوبوس به کیلومتر25 آزادراه زنجان-تبریز رسیده بود که ناگهان کنترل اتوبوس از دست راننده خارج شد. اتوبوس به پهلو زمین خورد و بعد از کشیده‌شدن بر کنار جاده به دره‌ای کم‌عمق سقوط کرد. در این لحظات مسافرانی که خواب بودند با ترس و وحشت از خواب پریدند. همه‌‌چیز در چند لحظه اتفاق افتاد و لحظه‌ای بعد اتوبوس در دره و در میان برف‌ها آرام گرفت. هنوز به‌درستی معلوم نبود چه بر سر مسافران آمده است. در تاریکی شب صدای ناله‌های ضعیفی به گوش می‌رسید. چند نفر که هنوز قدرت حرکت داشتند تلاش می‌کردند خود را از میان اتوبوس که حالا به آهن‌پاره تبدیل شده بود نجات دهند. تقریبا همه سرنشینان اتوبوس آسیب دیده بودند و هیچ‌کدام یارای کمک به دیگری را نداشت و در چنین شرایطی انتظار و مقاومت تنها راه بود.
دقایقی از این حادثه هولناک گذشته بود که گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. غفور آقاجانلو، معاون امداد و نجات هلال احمر زنجان در این‌باره می‌گوید: «این حادثه حدود ساعت4:20 بامداد سه‌شنبه اتفاق افتاد و لحظاتی پس از این حادثه 4تیم امداد و نجات راهی محل حادثه شدند و در شرایط سختی که وجود داشت یک‌به‌یک سرنشینان اتوبوس را بیرون کشیدند.» آنطور که وی می‌گوید در همان دقایق اولیه تعدادی از مسافران جان خود را از دست داده بودند؛ «9نفر از سرنشینان اتوبوس شامل 7مرد و 2زن دردم جان خود را از دست داده بودند اما سایر مصدومان با همکاری اورژانس به بیمارستان موسوی منتقل شدند.»
سرهنگ عظیمی، جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان در این‌باره می‌گوید: «حادثه در لاین شمالی آزادراه زنجان-تبریز اتفاق افتاد و اتوبوس به دره‌ای با عمق ۱۲متری سقوط کرد.» وی درباره علت حادثه می‌گوید: «روشن شدن علت اصلی حادثه به بررسی‌های دقیق‌تر نیاز دارد اما شواهد اولیه نشان می‌دهد تخطی از سرعت مطمئنه و لغزندگی جاده علت اصلی این حادثه بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید