• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 1 دی 1398
کد مطلب : 90943
+
-

خبرها/شهر

تأثیر پسماندسوزی بر تشدید آلودگی هوای تهران

معاون اداره حفاظت محیط‌زیست شهر تهران با اشاره به اینکه پسماندسوزی می‌تواند هم در خاک و هم در هوا آلودگی ایجاد کند، گفت: پسماندسوزی آلودگی هوا را تشدید می‌کند.
سیامک دل‌زنده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: هنگام آلودگی هوای تهران که بسیار هم خطرناک است و با پدیده «وارونگی هوا» مواجه هستیم، پسماندسوزی آلودگی هوا را تشدید می‌کند. در واقع یکی از علل اصلی آلودگی هوا می‌تواند پسماندسوزی در اراضی ملی، بلاصاحب نامحصور و کارگاه‌های کوچک باشد.وی درباره گازها و آلاینده‌هایی که از سوزاندن پسماندها در پایتخت تولید می‌شود توضیح داد: گازهای بسیار خطرناکی به نام‌های«دی‌اکسین» و «فوران» از سوزاندن پسماندهای پلاستیکی متصاعد می‌شود.دل‌زنده اظهار کرد: در مناطق جنوبی تهران کشت و زرع زیاد است و گاهی در این مناطق علاوه بر لاستیک و پلاستیک باقیمانده محصولات کشاورزی مانند کاه و کلش را نیز می‌سوزانند. در نتیجه آلاینده‌هایی نظیر «هیدروکربن‌ها»، «مونواکسیدکربن»، «دی‌اکسید نیتروژن» و «دی‌اکسید گوگرد» متصاعد و آزادسازی ذرات معلق حاصل از آنها موجب آلودگی هوا و شیوع بیماری‌های جدید می‌شود.معاون اداره حفاظت محیط‌زیست شهر تهران اظهار کرد: در پایش‌های شبانه و به‌طور کلی پایش‌هایی که سازمان حفاظت محیط‌زیست در این زمینه در مناطق جنوبی تهران مانند آزادگان انجام داده است، شاهد بوده‌ایم که گاهی پسماندهایی چون لاستیک، سیم و کابل را می‌سوزانند و متأسفانه کسی هم نیست که بتوان با آنها برخورد کرد چون معمولا این افراد دوره‌گرد هستند و جزو افراد کم‌توان جامعه محسوب می‌شوند و با پسماندسوزی بخشی از درآمد خود را تامین می‌کنند.


۲ خواسته پلیس از شهرداری تهران درباره معتادان دره فرحزاد

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از شهرداری تهران خواست تا روشنایی و دسترسی برای گشت‌زنی در دره فرحزاد را فراهم کند.سرهنگ محمد بخشنده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور معتادان متجاهر در دره فرحزاد گفت: عملیات مربوط به جمع‌آوری معتادان متجاهر در دره فرحزاد هم‌اکنون به‌طور مستمر انجام می‌شود و فضای این دره دیگر مثل سابق نیست.
وی با بیان اینکه تعداد کل معتادان متجاهر در این دره حدود ۱۰۰ نفر است، تصریح کرد: واقعیت این است که مشکل اصلی دره فرحزاد
بر می‌گردد به عدم‌دسترسی و نبود روشنایی در این محل؛ اگر شهرداری این دو مسئله را حل کند یعنی هم روشنایی آنجا را تامین کرده و هم دسترسی برای ما ایجاد کند، می‌توان این مشکل را حل کرد.رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با بیان اینکه طول دره فرحزاد ۴.۵ کیلومتر، عمق آن ۲۰ متر و عرضش ۵۰۰ متر است، گفت: عمده فضای این دره نیز قابل دسترسی و غیرقابل عبور است، خودرو که هیچ، حتی موتور هم نمی‌تواند در آنجا تردد کند و به همین دلیل لازم است که حتما مسیری برای تردد ایجاد شود، وضعیت روشنایی نیز در شب‌ها اصلا مناسب نیست.


بازگشت ودیعه مشترکان بیدود آغاز شد

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز بازگشت ودیعه برخی مشترکان دوچرخه‌های نارنجی در پایتخت خبر داد و گفت: برای ادامه فعالیت هنوز به تفاهم نهایی نرسیده‌ایم.
یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد حذف دوچرخه‌های نارنجی در پایتخت به فارس گفت: امروز جلسه مفصلی در شهرداری تهران با مسئولان شرکت بیدود داشتیم، ولی به تفاهم نهایی نرسیدیم.
او با اشاره به اینکه در این جلسه علاوه بر خودم، همکاران اقتصادی و حقوقی شهرداری نیز حضور داشتند، گفت: هفته پیش نیز مدیران بیدود با شهردار تهران جلسه‌ای برگزار کردند که آقای حناچی ادامه روند کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به معاونت حمل‌ونقل سپرد.امیدوارم که بیدود به تهران بازگردد، ولی بازگشت آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌صورت صد درصد نمی‌توان پیش‌بینی کرد. شهرداری تهران تلاش‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه انجام می‌دهد و از فعالیت شرکت بیدود و یا هر شرکت دیگری که خدمات نسل 4دوچرخه‌های اشتراکی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه دهد، حمایت کنیم.
حجت خاطرنشان کرد: فعلا قصد نداریم نقدا شرکت بیدود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حمایت کنیم، ولی تلاش شده کمک‌ها معادل با میزان کمک نقدی باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید