• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 19 اسفند 1396
کد مطلب : 9070
+
-

گام محکم دیپلماسی پایتخت

صبح روز پنجشنبه درخت «صلح و دوستی» طی مراسمی در بوستان نوروز پایتخت کاشته شد؛ مراسمی که در آن، شهردار تهران، وزیر امور خارجه، سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف مقیم ایران و نماینده سازمان ملل نیز حضور داشتند و مسائلی در رابطه با تلاش برای آرامش شهروندان و برقراری دوستی و آشتی میان ملت‌ها را مطرح کردند. به گزارش شهرنوشت،‌محمدعلی نجفی، شهردار تهران هم درخصوص تبدیل شهر به مرکز دیپلماسی شهری کشور و زیست‌پذیر شدن پایتخت در نرم‌های بین‌المللی سخن گفت. خلاصه‌ای از آنچه نجفی بیان کرد در پی می‌آید.
  از آن جهت که گفت‌و‌گو نقطه آغاز برایند دسترسی به صلح است، می‌تواند یکی از ارزنده‌ترین امتیازات محیط‌زیست باشد و به‌عنوان ابزار عمومی در بین مردم، سیاستمداران، سیاست‌سازان و جامعه بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرد.
  شهرداری تهران عزم جدی دارد که تهران را به شهری زیست‌پذیر در نُرم‌های بین‌المللی تبدیل کند؛ امیدواریم طی چند سال آینده تغییراتی ایجاد کنیم که هم شهروندان و هم مهمانان لذت بیشتری از زندگی در تهران را درک کنند.
  دسترسی به پایداری و تاب‌آوری، هوشمندسازی و دانش‌بنیان کردن اقتصاد شهر بدون توسعه ارتباطات و همکاری با شهرداری‌های بزرگ دنیا و شهرهای توسعه‌یافته امکان‌پذیر نیست.
  ما با روی باز از ارتباطات بین‌شهری و دیپلماسی شهری استقبال کرده و امیدواریم نمایندگان دیپلماتیک کشورهای مختلف و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی این پیام ما را به کشورهای خودشان منتقل کنند.
  امیدوارم تهران به‌عنوان شهری بین‌المللی که می‌تواند مرکز دیپلماسی شهری کشور باشد، در آینده نقش خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید