• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 14 آذر 1398
کد مطلب : 89552
+
-

بخشش قاتل خواهر از سوی پدر و مادر

پسر جوانی که مدتی قبل در جریان اختلافات خانوادگی خواهرش را به قتل رسانده اما مدعی شده بود که او خودکشی کرده از سوی پدر و مادرش بخشیده شد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از هفتم تیرماه سال97 با انتقال پیکر بی‌جان زن جوانی به بیمارستان آغاز شد. او هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشت و شواهد نشان می‌داد ساعتی از مرگش می‌گذرد. اعضای خانواده‌اش که او را به بیمارستان برده بودند ادعا می‌کردند دختر جوان دست به خودکشی زده؛ با وجود این آثار کبودی و خراش بر بدنش حاکی از این بود که او پیش از مرگ مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. درحالی‌که مرگ این زن مشکوک به‌نظر می‌رسید، ماجرا به بازپرس کشیک دادسرای امور جنایی تهران گزارش و تحقیقات در این‌باره آغاز شد.
نظریه پزشکی‌قانونی حاکی از این بود که زن جوان بر اثر خفگی و انسداد مجاری تنفسی جان خود را از دست داده اما معلوم نبود این حادثه چطور اتفاق افتاده است. در شرایطی که تحقیقات درخصوص این مرگ مرموز در جریان بود خانواده زن جوان به دادسرا رفتند و اعلام کردند از مرد جوانی که خواستگار سابق دخترشان بود شکایت دارند، چراکه ممکن است او دخترشان را کشته باشد. در این شرایط بود که به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی این مرد بازداشت شد.
وقتی او تحت بازجویی قرار گرفت گفت که در مرگ زن جوان نقشی نداشته و خودش هم از این ماجرا ناراحت است. او درباره رابطه‌اش با این زن گفت: آشنایی و رابطه ما به 20سال قبل برمی‌گردد. ما به یکدیگر علاقه‌مند بودیم و قصد داشتیم ازدواج کنیم اما خانواده او مخالف بودند. می‌گفتند او باید با پسرعمویش ازدواج کند. هرچه تلاش کردیم فایده‌ای نداشت و سرانجام او با پسرعمویش ازدواج کرد. بعد از این ماجرا من تصمیم گرفتم با هیچ‌کس ازدواج نکنم. دچار مشکلات زیادی شدم و حتی به شیشه اعتیاد پیدا کردم. این مرد ادامه داد: مدت‌ها از دختر مورد علاقه‌ام خبر نداشتم تا اینکه مدتی قبل به‌طور اتفاقی او را در خیابان دیدم. او شروع به درددل کرد و گفت که از زندگی‌اش راضی نیست. می‌گفت قصد دارد از شوهرش جدا شود. قرار شد بعد از طلاق گرفتنش با یکدیگر ازدواج کنیم. او سند خانه و مدارکش را به من امانت داد تا کارهای طلاقش را انجام دهد اما مدتی بعد فهمیدم که فوت شده است.
درحالی‌که تحقیقات از بی‌گناه بودن این مرد حکایت داشت مأموران سراغ همسر متوفی رفتند؛ چراکه ممکن بود او همسرش را به قتل رسانده باشداما او نیز بی گناه بود.
تحقیقات پلیس برای رازگشایی از این مرگ مرموز بی‌نتیجه مانده بود تا اینکه مأموران به برادر زن جوان مظنون شدند. پسر جوان به قتل خواهرش اعتراف کرد و گفت ناخواسته دست به این قتل زده است. او که 21سال دارد گفت: خواهرم می خواست از شوهرش طلاق بگیرد و با خواستگار قدیمی‌اش ازدواج کند؛ اما ما مخالف بودیم و می‌خواستیم او را منصرف کنیم. متهم در ادامه گفت: روز حادثه شوهرش به خانه‌مان آمد و من هم از خواهرم خواستم به خانه‌مان بیاید. او وقتی وارد شد و شوهرش را دید از خانه بیرون رفت. من هم دنبال او به خانه‌اش در شهرک ولیعصر رفتم و می‌خواستم هرطور شده او را راضی کنم تا به زندگی با شوهرش ادامه دهد. او 2دختر داشت و نمی‌خواستم زندگی آنها از هم بپاشد اما فایده‌ای نداشت. او شروع به داد و فریاد کرد و من هم دستم را روی دهانش گذاشتم، بعد از چند لحظه جانش را از دست داد. بعد ماجرا را به پدر و شوهرخواهرم خبر دادم و با آنها خواهرم را به بیمارستان بردیم و به دروغ گفتیم که او خودکشی کرده است.
به‌دنبال اعترافات این مرد او صحنه قتل را هم بازسازی کرد و رسیدگی به پرونده ادامه داشت تا اینکه روز گذشته پدر و مادرش که اولیای دم محسوب می‌شوند به دادسرای امور جنایی رفتند و به بازپرس ساسان غلامی گفتند که پسرشان را بخشیده‌اند و در پرونده قتل دخترشان شکایتی ندارند. در این شرایط کیفرخواست پرونده صادر و به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا پسر جوان به لحاظ جنبه عمومی جرمی که مرتکب شده محاکمه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید