• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 22 آبان 1398
کد مطلب : 87635
+
-

رقم‌های نجومی اینترنت در ۶۰ثانیه

یک دقیقه شاید به‌نظرتان کوتاه باشد اما آنقدر استفاده از اینترنت فراگیر شده که در همین زمان کوتاه رقم‌های استفاده از سرویس‌های آنلاین هوش از سرتان می‌پراند!

رقم‌های نجومی اینترنت در ۶۰ثانیه

اینترنت حالا مثل آب و برق تبدیل به یکی از نیازهای اساسی زندگی بشر شده است. بسیاری از مردم جهان حالا هر روز به‌دنبال استفاده از سرویس‌های اینترنتی با سرعت و کیفیت بیشتر هستند تا بتوانند کارهایشان را راحت‌تر پیش ببرند. کارهایی مثل دیدن آنلاین فیلم و سریال، شاید چند سال پیش برای ما هم ماجرایی عجیب به‌نظر می‌رسید اما حالا برای خیلی‌ها تبدیل به ماجرایی عادی شده است. طرح شبکه‌ای از کامپیوترهایی که از لحاظ جغرافیایی از هم دور بودند در اصل به وسیله جی‌سی آر لیکلیدر، پژوهشگر دانشگاه MIT در دهه1960 ارائه شد. آرپانت به‌عنوان نخستین شکل از این شبکه به نقطه‌هایی در آمریکا محدود می‌شد، اما توسعه تعویض بسته (packet switching) و پروتکل‌های TCP/IP (زبان ارتباط اینترنت) در دهه 1970ظرفیت ایجاد شبکه در سراسر دنیا را ممکن کرد.
به گزارش همشهری، استفاده از ایمیل هر چند در دهه 1980شروع شد اما چندان مورد توجه نبود تا اینکه تیم برنز لی، شبکه گسترده جهانی (World Wide‌Web) یا «وب جهان‌گستر» را در اواخر دهه 1990معرفی کرد و به این ترتیب اینترنت فراتر از کارهای تحقیقاتی و رفع نیاز نهادهای دولتی شروع به گسترش کرد. از آن موقع، ارتقای امنیت، سرعت انتقال دیتا، تکنولوژی سرور و دسترسی به موبایل این امکان را برای افراد و سازمان‌ها ایجاد کرده است که میزان زیادی از داده‌ها را ذخیره کنند و به آن دسترسی داشته باشند یا فایل‌های بزرگ را از هر مکانی با سرعت بالا برای دیگران ارسال کنند. در عین حال، تجارت اینترنتی و جریان رسانه‌ای در حوزه‌های فروش، نشر، موسیقی و رسانه‌های تصویری، انقلابی را ایجاد کردند. همچنین فعالیت‌هایی مانند بانکداری، رأی‌گیری آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و متأسفانه جرائم اینترنتی عادی شد. تجارت اینترنتی و رسانه‌های آنلاین انقلاب محسوب می‌شود.

انقلاب در رسانه‌های تصویری
تجارت اینترنتی و جریان رسانه‌ای در حوزه‌های فروش، نشر، موسیقی و رسانه‌های تصویری انقلابی را  ایجاد کردند

این خبر را به اشتراک بگذارید