• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 26 بهمن 1402
کد مطلب : 218392
+
-

یک پیامک و چند رقم

دغدغه
یک پیامک و چند رقم

آنهایی که در بانک‌های مختلف حساب دارند و برای هر حساب هم پیامک واریز و برداشت دریافت می‌کنند، می‌دانند که هر چند وقت یک‌بار بانک‌ها برای هزینه ارسال این پیامک‌ها مبلغی را به‌عنوان کارمزد از حساب‌شان برداشت می‌کنند.
شاید خیلی از ما تا به حال به این موضوع دقت نکرده باشیم که رقم کارمزد پیامک بانک‌ها چقدر با هم متفاوت است و یک مبلغ واحد برای هر بانک پرداخت نمی‌کنیم.
دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی کشور درباره چرایی تفاوت میزان مبلغ کارمزد پیامک برخی از بانک‌ها گفته که کارمزد پیامک بانک‌ها بستگی به هزینه و نرخ پیام‌رسان‌هایی دارد که بانک‌ها با آنها در ارتباط هستند.
در واقع هیچ مبلغ مصوب و به عدد گفته‌شده‌ای برای کارمزد پیامک بانک‌ها وجود ندارد و براساس آخرین مصوبه بانک مرکزی، بانک‌ها می‌توانند مبلغی را برابر با قیمت تمام‌شده کارمزد پیامک از مشتریان خود دریافت کنند.
شاید با خودتان بگویید که خب بعضی‌ها دائم در حال تراکنش هستند و این پیامک‌ها را دریافت می‌کنند، اما برخی هم تعداد تراکنش کمی دارند که باید بگوییم این مورد هیچ دخلی به رقم کارمزد پیامک بانک‌ها ندارد و چه تعداد تراکنش‌هایتان بالا باشد و چه کم، باید مبلغی که بانک تعیین می‌کند را پرداخت کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید