• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 30 مهر 1398
کد مطلب : 86156
+
-

فراخوان جشنواره 38 فیلم فجر

فراخوان جشنواره 38 فیلم فجر


فراخوان سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد.
به گزارش همشهری، جشنواره فیلم فجر که از 12تا 22بهمن برگزار می‌شود، دارای 3بخش اصلی مسابقه سینمای ایران، مسابقه تبلیغات سینمای ایران و مسابقه تجلی اراده ملی است. بخش مسابقه سینمای ایران شامل سودای سیمرغ (فیلم‌های سینمایی داستانی/ پویانمایی)، نگاه نو (فیلم اول داستانی/ پویانمایی)، مستند بلند و کوتاه داستانی است. در سودای سیمرغ، فیلم‌های بلند داستانی که دارای پروانه ساخت یا نمایش از سازمان سینمایی باشند و تا قبل از بهمن ۱۳۹۸ اکران عمومی نشده و در هیچ‌یک از رویدادها و جشنواره‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش در‌نیامده باشند، مجاز به حضور در این بخش خواهند بود.
مطابق فراخوان این جشنواره، هیأت انتخاب از میان فیلم‌های متقاضی برای حضور در بخش نگاه نو، حداکثر ۱۰ فیلم را انتخاب می‌کنند. در این جشنواره در مجموع 29سیمرغ اهدا خواهد شد. متقاضیان اول تا 30آبان می‌توانند در این جشنواره ثبت‌نام کنند. درضمن، تاریخ تولید فیلم‌های سینمایی بخش‌های مسابقه نباید قبل از سال ۱۳۹۶ باشد.
تهیه‌کنندگان باید حداکثر تا ۱۰ آذر‌ماه ۱۳۹۸ نسخه بازبینی هیأت انتخاب به‌صورتDCP یا DVD، عکس‌های‌ صحنه و عکس کارگردان روی CD و تیزر یا 3دقیقه از فیلم را برای استفاده تبلیغاتی به دبیرخانه تحویل دهند. ‌این امر به‌منزله قبول کامل مقررات و سایر ضوابط تولید و نمایش فیلم در ‌ایران از سوی صاحبان قانونی فیلم‌ها‌ست.
آخرین مهلت تحویل نسخه نهایی فیلم (انتخاب‌شده توسط هیأت انتخاب) با استاندارد فنی‌ (DCP) و پوستر مربوطه روی CD، ۲۵دی‌ماه ۱۳۹۸ است. درصورت ارائه‌نکردن کپی نهایی فیلم تا تاریخ مقرر، دبیرخانه جشنواره به احترام مخاطبان، فیلم را از جشنواره (داوری و نمایش عمومی) خارج می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید