• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 10 دی 1402
کد مطلب : 214007
+
-

بازگشت فیلم‌اولی‌ها به جشنواره فیلم فجر

چهل‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر، پررونق‌تر از گذشته برگزار می‌شود؛ این نکته‌ای است که مجتبی امینی، دبیر جشنواره چهل‌و‌‌دوم بر آن تأکید دارد. امینی در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که روز شنبه ۹ دی‌ماه در باغ زیبا برگزار شد، گفت: امسال اوضاع خوبی داریم. شرایط آرام و تعاملات بهتر شده و حس و حال خوبی بین اهالی سینما شکل گرفته است. التهاب از بین رفته و با توجه به شرایط اقتصادی و رونق اقتصادی سینما، خط تولید فیلم‌ها امسال ویژه‌تر بوده است؛ به‌گونه‌ای که در قیاس با 10سال گذشته، امسال آمار خوبی در ثبت‌نام بخش ملی داشتیم. امسال ۱۱۵فیلم در بخش ملی ثبت‌نام کرده‌اند که اتفاق ویژه‌ای است.

ویترین متنوع یک جشنواره پررونق
مجتبی امینی‌تأکید کرد: براساس همین آمار، جشنواره پررنگ و پررونقی خواهیم داشت. در زمینه تنوع ژانری هم از آثار اجتماعی و طنز گرفته تا فیلم‌های سیاسی و دفاع‌مقدسی در جریان تولید داشته‌ایم که همه آنها پیگیر حضور در جشنواره هستند. فیلم‌هایی از کارگردانان صاحب‌نام هم خواهیم داشت که جشنواره امسال را در رده جشنواره‌های پرمغز و پرشور قرار خواهد داد.

ثبت‌نام ۵۱ فیلمساز فیلم‌اولی در جشنواره امسال
دبیر جشنواره در ادامه با اشاره به ترکیب آماری آثار متقاضی‌گفت: آثار متنوعی در این دوره خواهیم داشت. در حوزه فیلم کودک 5فیلم ثبت‌نام کردند. ۱۱فیلم طنز متقاضی حضور هستند. ۳۵فیلم اجتماعی، ۱۵فیلم دفاع‌مقدس و 7فیلم دینی هم فرم تقاضای حضور را تکمیل کرده‌اند. این عددها امیدوارکننده هستند و امیدواریم بتوانیم شرایطی را مهیا کنیم که فرایند اعلام نظر هیأت انتخاب به‌خوبی طی شود. امینی تأکید کرد: امسال با توجه به حضور پررنگ فیلم‌اولی‌ها، بخش ویژه فیلم‌اولی‌ها به جشنواره اضافه خواهد شد که فیلم‌های جدی برای حضور در این بخش داریم. در بخش بین‌الملل هم که سال گذشته به‌خوبی برگزار شد، امسال ۶۲۱فیلم از ۸۷کشور ثبت‌نام کرده‌اند که در 2 بخش رقابت می‌کنند. برآورد ما این است که ۲۵۰مهمان خارجی داشته باشیم و حضورشان هم پررنگ خواهد بود. یک نگاه ویژه در حوزه غزه خواهیم داشت که اگر کمی جلوتر برویم، موضوعات مرتبط با آن را اعلام خواهیم کرد. این موضوع یکی از موضوعات مهم جشنواره امسال خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید