• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 24 مهر 1398
کد مطلب : 85485
+
-

توسعه مدرسه‌سازی در کیش

عمران
توسعه مدرسه‌سازی در کیش

برای اولین بار در جزیره کیش، با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد کیش، مدرسه استاندارد و مجهز ساخته خواهد شد. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده با مدیریت آموزش و پرورش کیش، قرار بر این شد که وضعیت فضاهای آموزشی کیش از نزدیک بررسی شود و همچنین در ادامه پیگیری سال‌های گذشته بنا داریم حداقل یک مدرسه استاندارد به‌صورت مشارکتی با سازمان منطقه آزاد کیش و خیران در کیش بسازیم. 

«نوید احمدی» با اشاره به بازدید از مدرسه هاجر و آماده شدن طرح‌های نوسازی این مدرسه تصریح کرد: امیدواریم یک مدرسه ۱۲ کلاسه با تمام خصوصیات و مشخصات معماری بومی هرمزگان ساخته شود. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ابراز امیدواری کرد که در این سفر بنا بر توافق انجام‌شده با سازمان منطقه آزاد کیش، مراحل اجرایی طرح آغاز شود. 

به گفته احمدی، کیش تنها منطقه آموزش و پرورش در کشور است که از ابتدای طرح استانداردسازی فضاهای آموزشی، از این ردیف اعتبارات استفاده نکرده که علت آن پاره‌ای موارد قانونی از جمله موضوع مالکیت زمین بوده است. 

وی بیان کرد: با رایزنی‌های مدیریت آموزش و پرورش کیش، قول‌های مساعدی برای رفع موانع قانونی این مورد داده شده است و امیدواریم این کار با ساخت مدرسه هاجر آغاز شود و تعداد مدارس استاندارد از لحاظ فضای آموزشی افزایش یابد. 

این مقام مسئول اظهار کرد: برای تمرکززدایی مدارس در کیش، قرار است ایجاد مدارس، به‌ویژه در مقطع دبستان به‌صورت پراکنده و در تمام نقاط مسکونی دیده شود تا همه ساکنان جزیره با یک‌ فاصله معقول و مناسب به مدرسه دسترسی داشته باشند. 

احمدی افزود: امیدواریم با تلاش مسئولان، مدرسه‌سازی استاندارد در کیش آغاز شود؛ همچنین در موضوع تجهیزات، تعمیرات و مقاوم‌سازی مدارس فعلی، به‌صورت کارشناسی با سازمان منطقه آزاد همکاری داشته باشیم تا این سرمایه‌ها نیز حفظ، نگهداری و بهره‌برداری شوند. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان با بیان این‌که انتظار ما از جزیره کیش، داشتن محیط‌های آموزشی خوب، استاندارد و نمونه است، همان‌گونه که خود جزیره کیش یک مکان و شهر نمونه در کشور است، تصریح کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی 1/8 متر‌ مربع برای هر دانش‌آموز است. میانگین کشوری 2/5 متر و متوسط سرانه فضای آموزشی موجود در استان هرمزگان 7/5 متر است که بیشتر از میانگین کشوری است اما این میزان به‌صورت عادلانه تقسیم نشده است. 

وی اضافه کرد: فضاهای آموزشی در بعضی مناطق بیشتر و در بعضی مناطق کمتر است. جزیره کیش نیز از جمله مناطقی است که کمبود فضای آموزشی دارد و سرانه فضای آموزشی کیش حدود 7/4 متر‌ مربع به ازای هر دانش‌آموز است و باید تلاش شود تا حداقل به میانگین استانی برسیم. 

احمدی در ادامه اظهار کرد: فضاهای آموزشی علاوه بر کیفیت و استاندارد بودن و داشتن تمام امکانات مورد نیاز نظیر نمازخانه، آزمایشگاه، کتابخانه و... باید مناسب اقلیم و آب‌وهوای منطقه باشد. 

در پایان جلسه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان و معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش مقرر شد تا پایان مهر پراکنش مدارس کیش بررسی و برنامه ساخت و ساز مدارس برای 10 سال آینده مشخص شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید