• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 20 مهر 1398
کد مطلب : 84274
+
-

سواحل مکران بر مدار توسعه

توسعه سواحل مکران یک ضرورت بسیار مهم است و برای رسیدن به یک الگوی مناسب در این بخش، باید از نظرهای افراد نخبه و دانشگاهی استفاده شود.
  معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت هرمزگان که با رویکرد توسعه سواحل مکران برگزار شد، گفت: رویکرد ما باید تصمیم‌های عملیاتی و واقعی برای توسعه سواحل مکران باشد.  به گزارش ایرنا، «جمشید انصاری» اظهار کرد: بر این اساس برای دستگاه‌های اجرایی و دولتی تکالیفی مشخص شده تا شاهد شتاب بخشیدن به توسعه در این منطقه باشیم. 

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: ما نیز در سطح ملی کمک‌های لازم را خواهیم کرد تا ساز و کار مناسبی برای اجرای طرح توسعه سواحل مکران ایجاد شود. 
سواحل مکران در محدوده آب‌های ساحلی و اقیانوسی دریای عمان از ایستگاه‌های مهم و اصلی تجارت، اقتصاد و گردشگری ایران است و این منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز می‌شود و تا منطقه جاسک هرمزگان ادامه دارد. 

۵۰ تا ۶۰ درصد سواحل مکران در استان هرمزگان قرار دارد و وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی در صدد هستند با رونق اقتصاد ساحلی در این منطقه، کسب و کار در بین مردم شرق استان توسعه یابد. 
سواحل مکران فرصتی ویژه برای جذب سرمایه‌گذاران و توسعه و عمران شهرستان‌های جاسک، سیریک و میناب در شرق استان هرمزگان است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید