• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223335
+
-

توسعه زیرساخت‌های ورزش بانوان

5مجموعه جدید ورزشی ویژه بانوان تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری می‌رسند

توسعه زیرساخت‌های ورزش بانوان

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

شهرداری تهران و به‌طور مشخص سازمان ورزش شهرداری تهران در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش شهروندی دارد که ازجمله آنها ورزش بانوان است. درحال حاضر با همکاری سازمان ورزش شهرداری تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران 52 سوله ورزشی الزهرا(س) در نقاط مختلف شهر تهران فعال هستند و به شکل اختصاصی به ورزش بانوان اختصاص دارند. علاوه بر سوله‌های ورزشی الزهرا(س)، شهرداری تهران به‌دنبال توسعه و گسترش مجموعه‌های ورزشی ویژه بانوان بوده است و در همین راستا 5مجموعه جدید ورزشی ویژه بانوان هم به ‌زودی در شهر تهران به بهره‌برداری خواهند رسید.

افزایش مجموعه‌های ورزشی بانوان به 16مجموعه
نجم‌الدین عبادتی، معاون اماکن و فضاهای ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران از بازسازی و تجهیز ۵ مجموعه ورزشی جدید ویژه بانوان خبر داد و گفت:«۵ مجموعه ورزشی جدید افتتاح می‌شوند.»
عبادتی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۱‌مجموعه ورزشی ویژه بانوان (غیر از سوله‌های ورزشی الزهرا(س)) در شهر تهران فعال هستند، گفت: «۵ مجموعه ورزشی شهر تهران که پیش از این در اختیار پیمانکار بودند، بازپس‌گیری شده و درحال بازسازی و تجهیز هستند تا پس از تکمیل و بهره‌برداری برای ورزش بانوان تهرانی اختصاص داده شوند. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته این مجموعه‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه به بهره‌برداری خواهند رسید و تقدیم بانوان تهرانی می‌شوند.»

افزایش مجموعه‌های ورزشی بانوان به 20مجموعه
عبادتی در ادامه از اضافه‌شدن چند مجموعه ورزشی دیگر به ورزش بانوان در آینده خبر داد و افزود: «برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری اصلی این است که تعداد مجموعه‌های ورزشی اختصاصی بانوان به ۲۰‌مجموعه افزایش پیدا کند. همانطور که اشاره شد، درحال حاضر ۱۱‌مجموعه ورزشی ویژه بانوان در شهر تهران فعالند که با اضافه شدن ۵‌مجموعه جدید، تعداد آنها به ۱۶‌مجموعه افزایش پیدا خواهد کرد. در همین رابطه چند مجموعه ورزشی دیگر شناسایی شده و درحال پیگیری کارهای مربوط به بازپس‌گیری آنها از پیمانکاران هستیم که پس از نهایی و قطعی‌شدن، آنها نیز در زمان معین اطلاع‌رسانی خواهند شد.»

صبح تا عصر ویژه بانوان، شب‌ها برای آقایان
معاون اماکن و فضاهای ورزشی سازمان ورزش شهرداری درخصوص 5مجموعه ورزشی و نحوه فعالیت آنها گفت:  «هرچند در مناطقی که این مجموعه‌های ورزشی انتخاب شده‌اند مجموعه‌های ورزشی آقایان به تعداد کافی وجود دارد و در دسترس است، اما این 5مجموعه هم صبح تا عصر به ورزش بانوان اختصاص خواهند داشت و پس از آن آقایان می‌توانند از این مجموعه‌ها استفاده کنند.»

توسعه ورزش بانوان در سال 1403
مرجان میرزایی‌قاضی، معاون ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران نیز درخصوص افزایش مجموعه‌های ورزشی ویژه بانوان، با استقبال از این موضوع گفت: «با افزایش مجموعه‌های ورزشی ویژه بانوان قطعا شاهد افزایش تعداد بانوان ورزشکار در شهر تهران خواهیم بود. از طرف دیگر وجود مادر ورزشکار در یک خانواده باعث می‌شود تمام اعضای خانواده تشویق و ترغیب به ورزش و فعالیت‌های ورزشی شوند. در رویداد‌های ورزشی هم رشته‌های ورزشی به شکلی انتخاب و طراحی شده‌اند که تمام بانوان از نونهال تا سالمند بتوانند در آن مشارکت کنند.»
میرزایی در ادامه افزود: «یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال‌1403برای توسعه ورزش بانوان، افزایش ایستگاه‌های ورزش بانوان و توسعه ایستگاه‌های ورزشی عصرگاهی است تا با توجه به رایگان بودن آن، بانوان شاغل هم بتوانند از این فرصت استفاده کنند. در حال حاضر تعداد ایستگاه‌های ورزشی بانوان شهر تهران 570‌ایستگاه است که امسال به 630 ایستگاه افزایش پیدا می‌کند. ساعت کار ایستگاه‌های عصرگاهی 5 تا 6 یا6 تا‌7عصر است.»





 

این خبر را به اشتراک بگذارید