• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 8 مهر 1398
کد مطلب : 81692
+
-

رتبه ۲۶ قم در مقاوم‌سازی مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: قم در زمینه مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارد. هرچند با تلاش صورت گرفته از رده ۳۲ کشور به رتبه ۲۶ ارتقا یافته است.

به گزارش مهر، «حمیدرضا شیخ الاسلام» در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: از سال ۹۲ در زمینه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی فضاهای آموزشی سازمان نوسازی کشور، قم را در رتبه ۳۲ کشور قرار داد، اما با تلاش صورت گرفته و بهره‌گیری از ظرفیت مجمع خیران استان قم در سال گذشته به رتبه ۲۶ کشور ارتقا یافتیم، هرچند هنوز زیر میانگین کشوری هستیم.

وی اضافه کرد: امسال ۲۶۵ هزار دانش‌آموز قمی سال تحصیلی را شروع کردند و ۱۰ هزار دانش‌آموز به دانش‌آموزان قمی افزایش یافته است. این آمار در ۶ سال گذشته بی‌سابقه بوده است که بیشترین دانش‌آموزان را دانش‌آموزان شهری در قم تشکیل خواهند داد.


نیاز به ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها

مدیر کل آموزش و پروش قم بیان کرد: قم با کمبود ۲ هزار نیروی انسانی روبه‌روست که راه‌های مختلفی این کمبود را جبران کردیم و در تلاش هستیم کیفیت آموزش را ارتقا بخشیم.

وی اظهار کرد: ۳۰ درصد تراکم دانش‌آموزان ما در هنرستان‌هاست و ما به ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های قم نیاز داریم.

به گفته این مسئول، استان قم در سال ۹۱ رتبه ۱۱ کنکور و در سال ۹۳ رتبه پنجم را دارا بود و اکنون در حال تثبیت رتبه بین ۴ و ۵ هستیم. در ۴ سال متوالی در رشته زبان انگلیسی در کنکور سراسری دانش‌آموزان قمی حائز رتبه اول هستند و تا جایی که امکان داشت کنکور را مدیریت کردیم.


توجه به اجرا کردن سند تحول بنیادین

معاون برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان قم از اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در قم خبر داد و گفت: برای اجرا کردن این سند برنامه‌ریزی‌های کلانی صورت گرفته و برای این کار نیروی انسانی مطلوبی توزیع شده و ۶ زیرمجموعه نظام آموزشی تشکیل شده است.

«علی محمدی» افزود: با توجه به ورودی ۷۰۰ هزار نفر به دانشگاه فرهنگیان این آمار نتوانسته ورودی و خروجی آموزش و پرورش را تأمین کند و ما به شدت با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم و با بهره‌گیری از نیروی حق التدریسی و برون‌سپاری این کمبود را جبران کردیم.
به گفته وی، سال گذشته دانش‌آموزان قمی رتبه ۵ کشور در امتحانات نهایی را به خود اختصاص دادند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید